• jaz

    Member
    1 oktober, 2002 at 18:00

    Jag undrar också om det är någon som kört på dessa och hur tåliga de är för skador etc. då det inte finns något skum att laminera mot vid en skada. Förmodligen har de en tjokare och starkare sandwich-vägg som kanske rent av gör de starkare än vanliga sandwichbrädor typ äggskal/distansmaterial/laminat.
    Jag är intresserad att testa/köpa en begagnad bräda om någon vill sälja så här på slutsäsongen.

  • anders_hoffman

    Member
    1 oktober, 2002 at 18:03

    Är dom dessa brädor som är ihåliga och endast innehåller luft???? confused.gif

  • jaz

    Member
    1 oktober, 2002 at 18:30

    Hittade själv deras hemsida med lämplig info:
    http://www.airinside.ch/tech/tech.html

    Fortfarande intresserad av någons praktiska erfarenheter om ni inte har somnat in för vinterdvala. grin.gif

  • stinger

    Member
    1 oktober, 2002 at 18:37

    Cool byggteknik. Kan dock tänka mig att det kan vara på sin plats att kontrollera kanterna på brädan (någonstans blir det en skarv även om man lägger omlott) om man fundrar på en beggad.

  • stickan

    Member
    2 oktober, 2002 at 09:35

    Låt oss säga att man har en Airmax110, Vi antar att den har en invändig volym på 100liter (kanske någor mindre men för enkelhetens skull). Luft väger 1,293kg/m3, alltså väger luften i brädan 0,1293kg. Om man fyller brädan men helium som har en densitet på 0,178kg/m3 betyder det att man får en vikt besparing på 0,1293-0,0178=0,1115kg för väte (0,0899kg/m3) blir viktbesparingen 0,12031kg. Detta motsvara ca 2% av brädans vikt….

    Och vad kan vi konstatera av detta…bara att det var ett meningslöst inlägg… laugh.gif

    Mvh Stefan

  • jonasosterling

    Member
    2 oktober, 2002 at 10:10

    Hur är det med flytande helium då? Finns det någon möjlighet att göra brädan supraledande, för att få extra lyft på de ställen i östersjön där vattnet används som ledare?

  • anonym-anvandare

    Member
    2 oktober, 2002 at 11:44

    Jag har en Airmax98 och en sån bräda säjer man inte
    i första taget!!!!

  • stinger

    Member
    2 oktober, 2002 at 12:52

    Det blir lite kallt om fötterna bara… 🙂

  • anonym-anvandare

    Member
    2 oktober, 2002 at 15:17

    Hej, ja det stämmer -de har ett påtagligt starkare (och slagtåligare) sandwishskal än vanliga brädor. Vid några tillfällen då jag råkat slå i stenar då jag burit upp brädan från vattnet har jag varit övertygad om att jag fått en skada/repa i brädan men ingenting har synts.

    Men den största skillnaden mot en vanlig bräda är styvheten -brädan svarar direkt om man t ex trycker till för att göra ett hopp.

    / “kommentarer från partisk” – Johan /Surf Unique

    Ps. Fick just en bekräftelse på en beställning på två Airinside till USA, de har ingen importör där ännu (de stackarna!) så de får beställa från shopar i Europa.

  • anonym-anvandare

    Member
    3 oktober, 2002 at 13:15

    Jag köpte en airmax110 för dryga månaden sen och är jävligt nöjd med den. Klart värd dryga 12 papp det är ju ändå billigt för denna typ av bräda.

    Har inte haft några problem med hållbarhet trots många hopp och en del härliga kastfall.

    vad jag förstått så är det bara att smeta på epoxy som vanligt om man skulle behöva laga

    /Peter

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

You must be logged in to create new discussions.