Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Race segel 2003….
Taggad: racing
-
Race segel 2003….
Publicerad av boman på 12 januari, 2003 vid 20:26NP nya RS 3 http://team.extreme.ee/uploads/2003%20RS3%20-%20Technical%20Release.pdf
Har ni fler nyheter om race segel 2003 dela med er! vilket är blir det halaste/snyggaste seglet i år
swe876 svarade 21 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Kolla http://www.hotsailsmaui.com/formuladvideos.php
Det är förövrigt filmat i Stockholm på Baggensfjärden…//JIMMY
-
finns det inga riktiga bilder på det? Hittills tycker jag np:s 03 sett rätt fula ut tills man såg dom i aktion. Har sett ett live och det var bäst.
-
Kommer SP och Bromma att ha några RS-3 med passande master o bommar hemma eller skall de fortsätta med att bara ha, enligt mig, trista prylar i år också?
/wille -
De tar hem RS3, X9 master och bommar på beställning. Det är är väldigt få av de som inte tävlar som kan tänka sig att köpa en komplett rigg för över 20000:-
Första beställningen görs vilken dag som helst så vill du ha nåt till början av säsongen får du nog ringa och beställa snarast…
//JIMMY
-
YES FORMULA 2003
The new Formula sail was developed around a new 11,0, the most important
size in FW racing.Compared to the 2002 model the aspect ratio has been reduced because the
balance between the theoretical aerodynamic advantages of the high aspect
design and the handling of the sail didn’t show a superior performance.For 2003 we decided to privilege a superior handling and stability, to
achieve the highest performance potential from a sail easier to handle, so
we went to a lower aspect ratio.The new Formula is shorter in the luff and longer in the boom. We developed
a very powerful 11,0, considering the proposed rule change. The rules
didn’t change, but we got a very good 11,0 which makes a 12,0 sail no
longer necessary. For light wind or the heavier sailors we have a 12,3, the
next step down is the 11,0, which is so powerful and fast downwind that it
can be the biggest sail for many lighter sailors, overpowered the sail
features the typical YES stability.The Formula line is still in development, so we don’t have final specs, but
to have an idea the 11,0 will have a luff around 565 with a 275 boom, while
the 12,3 will be around 585 x 300. The other sizes will be 9,9 and 9,0 for Formula and 8,4 7,4 6,4 for slalom.Many improvements have also been made on the construction. The shape is
given by horizontal seams under the batten pockets, and the sail features a
small luffpanel in X-ply, a stronger material to widstand the wrikles of
the rigging. Tack patch and clew patch have been completely redesigned, and
every seam and weak point has been protected with generous use of insignia
patches, this construction is stronger but not heavier, tha materials have
We also have a new batten tensioner, which is stronger and more effective.
We are testing a new camber inducer, which can be adjusted for more
compression or better rotation.The new YES Formula will go in production in December.
Helgo Lass
YES Sails
via Vannetti 14
38066 RIVA DEL GARDA TN
ITALY
tel: +39 0464 557191
fax: +39 0464 551555
mob: +39 335 7057385
email: helgo@yes-sails.com
http://www.yes-sails.com -
Vicken miss att tro att designa allt kring 11,0 “a new 11,0, the most important size in FW racing.” är det rätta. I Sverige körs 90% av alla race och all träning med 12,5.
-
Stämmer detta som jag läste på blue fins att Gaasrta`s 11,0 har mer drag?
saxat från Blue fins konf.
the Nitro 4 11m this is meant to be a real bottom end power house over exsisiting models, designed round 11m max fleets. only sail the UK national circuit with 11m as max size you can use and also Army fleets which i compete in are limited to 11m too.
-
Innan jag beställde min linje för 2003 var jag orolig för samma sak och mailade Phil för att få reda på hur det förhåller sig.
Nedan följer svaret jag fick.
Jona,
All the sails are developed equal. No women or juniors in mind. The 11m
has plenty of power, I love it. you should be ok with the 11m.PHIL
Ingen anedning att oroa sig med andra ord./Jona – SWE876
Logga in för att svara.