Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Moms från Tyskland?
-
Moms från Tyskland?
Publicerad av eketeket på 27 september, 2003 vid 14:12Åker man på att betala moms om man köper kite från Tyskland via nåt nätföretag?
gugge svarade 21 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Nej, endast tysk moms vilken ingår i priset. Inom EU råder frihandel.
-
Det är väl tullen som är fri handel, men säker på momsen? Har iofs redan beställt så vi får la se på tisdag. Hoppas du har rätt.
-
100 % säker på momsen. Har exjobbat med importfrågor och själv snackat med tullverket.
-
Skickade efter från kiteproshop.com
Ingen moms eller tull tillkommer, leverans till dörren….Gööörsmidigt som skåningen sa…eller var det göteborgaren..??
-
Fan gubbar ni borde supporta dom svenska kiteshopparna så att dom överlever och kan hjälpa oss när vi behöver våra reservdelar eller panik inköp!
om ni handlar i tyskland eller utomlands överhuvudtaget kommer dom gå i konkurs och då står ni där när era grejor går sönder och får vänta en vecka eller kanske 3 för att posten har gjort bort sig igen ; (
-Support your local kiteshop-
-
-
Visst är det bra med kite-butiker i Sverige och visst vill man att de skall fortsätta att finnas men varför måste det kosta flera tusen mer för en kite i Sverige jämfört med samma i Tyskland?
Jag bara undrar? -
Tjaa inte vet jag? jag driver ju ingen kiteshop ; ) fråga Persson kanske…
när du sen mot förmodan får problem med din kite och vill claima garantin så är inte den tusenlappen så mycket värd ; (
-
Tjaa inte vet jag? jag driver ju ingen kiteshop ; ) kanske för att ni inte handlar tillräckligt mycket så dom oxå kan köpa containrar fulla med kiteprylar?
Eller fråga Persson kanske han har lust att befria hela vår härliga sport från den här skiten med mons…
när du sen mot förmodan får problem med din kite och vill claima garantin så är inte den tusenlappen så mycket värd ; ( lite som han som har köppt sina kite’s i canada och tycker att vi ska hålla garanti på dom…
-
Garantin är väl tillverkarens problem och inte återförsäljaren?
-
Med world wide waranty skulle i alla fall inte köper behöva lida. Man kan ju faktiskt panik köpa i annat land också av olika anledningar och behöva få den service som märket eventuellt utger sig för att stå för. Som en klocka t ex. (ja jag vet att det är ett dåligt exempel men ändå)
Logga in för att svara.