Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › greencarrier/ greencargo
-
greencarrier/ greencargo
Publicerad av anonym-anvandare på 31 mars, 2004 vid 14:34Vet någon här på Konfen om det är säkert att transpoprtbyrån ansvarar för varan när man har skrifligt från posten att det är skadat gods med skadat emballage.
Detta vid kontroll av packetet på postterminalen och utan att ta brädan med sig hem?
JJanonym-anvandare svarade 20 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Näe, det verkar vara lite luddigt det här. Har själv haft kontakt med greencarrier som säger att det egentligen är postens ansvar men att dom (greencarrier) engagerar sig ändå för att visa goodwill.
Vad har dom sagt till dig? -
Beror på! Vem som äger varan till vilken plats, enligt avtal.
Säljaren kan sälja sin vara fritt lager, dvs kunden står för frakt(samt försäkring), eller fritt levererat, dvs säljaren står för frakt etc till kundens adress.
Om transportören står för skadan beror nog rätt mycket på vilka avtal som ingåtts mellan köpare och säljare, och om det finns några försäkringar eller liknande.
Börja med att kolla med säljaren om det var han som valde fraktfirma, därefter hör direkt med transportören.
Erra -
Anledningen att jag har börjat diskussionen är att jag just nu har samma problem son Ni andra.
Jag har köpt en bräda av Lonasport (Tyskland. Den transporterades av ABX logistics i Tyskland som representeras av Greencarrier här Sverige. Son Ni andra säger så har får jag nu enligt Posten i Sverige kr. 80 pr.kg. bräda. Jag har havt betydlig korrespondans med greecarrier utan att det har hänt något. Dom skall prova hjälpa mig via deras försäkringsbolag, men kan intelova något.
Har nu fått mail från Lonasport i Tyskland.
Titta här:
Det är bara att ta av sig hatten.Hello John,
you don´t have to care about the board, we will clear that with ABX here in Germany.
They will fetch the board from sweden and then we have to write a declaration of the damage.
ABX will transfer the money back to us and we then will credit the amount back to your credit card. So please don´t mind about it, we will take care of the process. I hope you can understand that, because it is a little bit difficult to explain.
Jag kan enbart rekommendera Lonasport för snabb och korrekt hantering av tråkigheter.
JJ
Logga in för att svara.