Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Varför skall jag inte köpa en mercedes vito 110D?
-
Varför skall jag inte köpa en mercedes vito 110D?
Publicerad av don_cavalli på 8 september, 2004 vid 18:33Jag är på gång att köpa en mercedes vito 110D att ha som bil och surfbuss. Den är en 99:a och har gått nästan 19000mil. Diesel och automat. Varför skall jag inte köpa denna bilen? Det finns säkert negativa aspekter som jag inte tänkt på om man bortser från det korta skåpet och att det inte är gratis att serva och reparera?
Skall man kanske köpa en tråkig folka transporter istället?
patrikol svarade 20 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst8 september, 2004 vid 20:49men va fäään…e de inte du som har en fet grön buss, va e de för fel på den?
Den rokkar u -
Vi har precis handlat en V 280 -99. Alltså inget skåp utan med 4 stolar man kan ta bort bak. Vi får in 3 brädor, 7 segel, 3 bommar, alla prylar till det, en säng, campingutrustning, bord, stolar och så här långt är den skitbra. Den har gått 9500 mil men om din är servad så är det nog bara att handla på skulle jag tro. Tror din blir ännu kortare (typ max 240) eftersom det är mellanvägg…. kolal om det verkligen fungerar med din utrustning det gjorde vi… hos handlaren….
Lycka till
-
V 280 rockar ju helt klar, men vad gav ni för den? 160.000:- eller nått va? Mycket pengar blir det!!! Den jag kollar på kostar 73.000:- vilket är mer anpassat efter min plånbok..
-
Inte riktigt så mycket som 160. Kommer ner till Lejet i helgen så kan du kolla närmare på den. Silver med tonade rutor bak. Är man själv är nog ett skåp med disel det bästa fast inte lika trevligt att sova i som en med glas förståss.
Bara å hojta till om du ser oss.
-
Grym kvalitet på mercorna men kolla som sagt att olja är bytt regelbundet och helst att alla servicar är gjorda. Annars kan det bli snordyrt när den börjar rasa. Kolla i servicehandboken om det är kamremmar, växellådsfix eller något annat dyrt som borde ha gjorts innan 19000mil. Annars kan 73 lätt bli 93000 innan du kan dra på långresa.
/Magnus
-
På våran är det inte rem utan kedja och byter man väl inte !!??
-
Kedjan spänner man. När den är spänd ett flertal ggr så måste den bytas.
Gamla Saabar bytte man dem vid 20000 mil ungefär (när de rasslade som fn). Det är nog samma nuförtiden oavsett märke. -
elle gör man som min brorsa. vi sa åt honom typ 5 gånger att kolla när kamremmen skulle bytas varpå svaret kom -“det är kedja, jag ahr själv sett den” varje gång. sen small det till och sen var motorn inte så rolig. hehe
-
jorå. och jag ahr vart ute och testrejsat lite i dagarna. vi slog till och satte på ljuddämpare nmär vi ändå var igång… hehe
-
Blev ingen benz! blir en folka istället… viton som jag skulle köpa var sunkig! Passa er för rostiga vitos utan servicebok!!!
-
Varför inte slå till och ta det bästa Multivan! Personbil, buss, husbil, laståsna, surfbuss, fikarum på ett bräde. Bättre blir det inte!
-
Aktare vad de kan luras med skåpbilar!!! Rost och ofta hårt körda på nån VVS-firma. ujuj va många vrak man sett, lycka till.
.s
Logga in för att svara.