• henke201

    Medlem
    7 december, 2006 vid 15:42

    haha har du lite att göra om dagarna? 😉

  • jomensaatt

    Medlem
    7 december, 2006 vid 15:57

    Själv far jag fram dubbelt så snabbt på vattnet utan några “hästar”. 😉

  • adde

    Medlem
    7 december, 2006 vid 19:42

    jag har inte så många hästar i stallet!

  • the_novice

    Medlem
    7 december, 2006 vid 19:52

    @cjs 353277 wrote:

    15 knop med 4 hästar!!!

    Behöver du inte ha en längre rigg på motorn, ser ju nästan ut att gå i luften???

  • lars_k

    Medlem
    7 december, 2006 vid 20:08

    15 knop är inte så illa för en optimistjolle på styltor!
    Fast det finns ju helt klart häftigare och snabbare saker att använda på vattnet. Dessutom mer miljövänliga… 😉

  • electric

    Medlem
    7 december, 2006 vid 22:39

    @Lars_K 353342 wrote:

    15 knop är inte så illa för en optimistjolle på styltor!
    Fast det finns ju helt klart häftigare och snabbare saker att använda på vattnet. Dessutom mer miljövänliga… 😉

    Kolla det här då … både snabbt och miljövänligt! Moth-jollar på bärplan kör för segel (7 kvm) i över 20 knop!

    http://www.youtube.com/watch?v=7cDE_KM17VM&mode=related&search=

    (Vill du se fler bärplansfilmer med Moth så sök på youtube med “moth foiler”)

    För övrigt finns det ju folk som prövat att vindsurfa med bärplan under brädan. Jag såg ett par foton på det i en surfblaska för ett par år sedan.

  • j-s

    Medlem
    8 december, 2006 vid 07:35

    Ett passande uttryck: Alla indianer är nog inte i den kanoten!

  • fastforward

    Medlem
    8 december, 2006 vid 08:09

    Riktigt ballt faktiskt. Går det snabbare än utan bärplanen alltså? Hur är det att svänga med den där?

  • bjornen

    Medlem
    8 december, 2006 vid 08:39

    @Electric 353369 wrote:

    För övrigt finns det ju folk som prövat att vindsurfa med bärplan under brädan. Jag såg ett par foton på det i en surfblaska för ett par år sedan.

    http://www.neilprydemaui.com/videos/rushfoilboardswebvideo1.wmv

  • cjs

    Medlem
    8 december, 2006 vid 08:56

    Jo då, båten på bilden är bara en prototyp/test rigg till kommande hi-tec bygge från KTH-s marina system grupp. Ser lovande ut och vi hoppas på 20+ knop med generation 2 med 4 hp, lite mer kolfiber och mindre yxa på den..

  • jonatan

    Medlem
    8 december, 2006 vid 11:38

    @adde 353337 wrote:

    jag har inte så många hästar i stallet!

    Menar du att du har alla i hagen?

  • konstantin

    Medlem
    8 december, 2006 vid 12:42

    Hur är den där fenan konstruerad egentligen? vad är det som gör att den kan lyfta så högt?

  • jayp

    Medlem
    8 december, 2006 vid 23:20

    @Konstantin 353464 wrote:

    Hur är den där fenan konstruerad egentligen? vad är det som gör att den kan lyfta så högt?

    det sitter en vinge under den om jag inte minns fel, som vid hög hastighet gör att den lyfter.

  • bjornen

    Medlem
    9 december, 2006 vid 07:45

    @JayP 353589 wrote:

    det sitter en vinge under den om jag inte minns fel, som vid hög hastighet gör att den lyfter.

    Nåt sånt här

  • Oregistrerade

    Gäst
    10 december, 2006 vid 22:52

    Grymt! Hur ser foilsen ut? Den verkar ha ett ganska jämnt gångläge men flög den stabilt??

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.