Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › north warp 2009
-
north warp 2009
Publicerad av godde på 12 januari, 2009 vid 20:32har kommit
surferboy svarade 15 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
@godde 525207 wrote:
har kommit
Inga “hemliga” bilder o visa…!? Likt spionbilder på bilar….!!?
Det är ju populärt att vara först med det nya här…!!
-
Knatte
Gäst14 januari, 2009 vid 21:16Vem skall de utveckla seglerna ihop/med nu när inte deras stjärna Dunken seglar på North längre?
Vem blir den stora stjärnan inom speed/slalom inom North?? Finns väl ingen riktig duktig slalomkille förutom Patrik Diethelm och Karin Jagge väl?? -
Cyril Moussilmani, 29 år ung och på väg uppåt. 5:a i PWA Slalom, 3:a ISWC Speed EM och 5:a ISWC Speed VM under 2008
-
Knatte
Gäst15 januari, 2009 vid 05:49@LarsD 525590 wrote:
Cyril Moussilmani, 29 år ung och på väg uppåt. 5:a i PWA Slalom, 3:a ISWC Speed EM och 5:a ISWC Speed VM under 2008
Säkert en bra och duktig kille, men låter ju inte som att han kommer sälja några extra segel på sitt namn väl?? Det är ju ett stort hopp från tidigare “stjärnor” till en nästan okänd kille för allmänheten:wink:
Är det en ny strategi eller har de som F2 jäkligt dåligt med kulor och bantar teamet?? För jag kan misstänka att det blir några tunga år för vindsurfingindustrin framöver och att de anpassar sig redan nu.. -
@Knatte 525587 wrote:
Vem skall de utveckla seglerna ihop/med nu när inte deras stjärna Dunken seglar på North längre?
Vem blir den stora stjärnan inom speed/slalom inom North?? Finns väl ingen riktig duktig slalomkille förutom Patrik Diethelm och Karin Jagge väl??Designern är ju fortfarande Kai Hopf. Det är trots allt hans design även på Warp även om Dunken varit med och testat.
Kai tillsammans med Patrik D lär fortsätta att spotta fram bra grejor. -
Knatte
Gäst16 januari, 2009 vid 05:45@Surferboy 525803 wrote:
Designern är ju fortfarande Kai Hopf. Det är trots allt hans design även på Warp även om Dunken varit med och testat.
Kai tillsammans med Patrik D lär fortsätta att spotta fram bra grejor.Var lite nyfiken om de skulle skaffa fram någon “fixstjärna” till teamet eller om det är Patrik/Karin och Cyril som skall vara frontfigurerna.
Seglerna kommer säkert fortfarande vara bra även utan Dunken. Kanske blir det tom bli mer lättseglade när inte Dunken är med och designar:smile: -
North Warp i fransk tappning..!!
-
E inte jimmy diaz med och utvecklar north seglen längre?
-
Det tror jag definitivt att han är. Han är ju med i teamet och han är ju en av Kai Hopfs främsta utvecklare/testare.
-
När ni pratar om North jag undrar om man kan ha en North silver 55% kolmast till ett North RAM F8-08 7.8 ..4 st cambers, eller måste det vara Platinum 100% eller Gold 75% jag väger runt 70. Vad förlorar jag i prestanda jag väger ju inte så mycket.
-
När ni pratar om North jag undrar om man kan ha en North silver 55% kolmast till ett North RAM F8-08 7.8 ..4 st cambers, eller måste det vara Platinum 100% eller Gold 75% jag väger runt 70. Vad förlorar jag i prestanda jag väger ju inte så mycket.
-
På ett såpass stort segel bör man ha en massa kol i masten. Silver är nog inte en bra mast till det seglet. Gold funkar säkert bra, men Platinum är nog att föredra.
-
SPEEDAN;527100 wrote:När ni pratar om North jag undrar om man kan ha en North silver 55% kolmast till ett North RAM F8-08 7.8 ..4 st cambers, eller måste det vara Platinum 100% eller Gold 75% jag väger runt 70. Vad förlorar jag i prestanda jag väger ju inte så mycket.
Det du måste göra är att kontrollmäta 55% masten så den inte har större ytterdiameter, kontrollera diametern längs hela masten.. Är det samma så ska det gå bra, men lite försämrad respons kommer du att få vilket resulterar i sämre acceleration framförallt.. Alltså sämre slalomsegling men toppfarten behöver inte bli sämre är min erfarenhet.. Jag förutsätter att masterna har samma böjkurva..
Däremot så är det bästa att kolla med ngn northseglare om denna vill sälja en beg platinum istället för att köpa en ny silver.. -
Jag har seglat silvermasten med F8 och det funkar fint. Dock får du en mycket bättre mast om du väljer Gold eller Platinum.
Gold är en underskattad serie som ger mycket för pengarna. Till F8 är det definitivt värt att uppgradera till Gold eller Platinum.Det du omedelbart skulle märka mest skillnad på är vikten. Hela riggen blir tyngre pga mastens extra vikt. När du kört in dig på seglet kommer du även märka prestandaskillnad om du skulle byta mellan Gold och Silver. Som de andra skriver är Silver stummare i känslan.
@SPEEDAN 527100 wrote:
När ni pratar om North jag undrar om man kan ha en North silver 55% kolmast till ett North RAM F8-08 7.8 ..4 st cambers, eller måste det vara Platinum 100% eller Gold 75% jag väger runt 70. Vad förlorar jag i prestanda jag väger ju inte så mycket.
Logga in för att svara.