Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Offtopic, men behöver hjälp!
-
Offtopic, men behöver hjälp!
Publicerad av viktor-gbg på 4 mars, 2009 vid 22:16Min laptop har precis gått sönder totalt, helt stendöd.
Saken är att den var en ny ersättningsdator jag fick för att min första var sönder(garantiärende). I alla fall, sedan jag fick ersättningsdatorn (som dem påstog va helt ny), har jag då en ny ett års garanti på den oxå eller e det den gamla garantin som gäller?
Ersättningsdatorn är bara 10 månader gammal…
Finns det någon som har haft samma eller liknande problem?
litease svarade 16 år sedan 8 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
shit that sucks… it was probably something stupid like too small a power supply in the box… have you upgraded anything?
-
ne allt e orginal… Det värsta av allt är att dem sa att det var en helt ny dator, men jag bad en dator tekniker kolla på den och han upptäckte att någon har varit där och lött på moderkortet. dvs handgjort…
-
Usch, jag har zeptodator och faen haft den på lagning 4 gånger innan de fattade att det va hdd som det va fel på.
Ditt problem har jag tyvärr inga svar på dock och zeptos kundtjänst är ju sådär lätta att få tag på. Ett tips är att skicka mail till mj@zepto.se för att få någorlunda snabba svar.
-
I would call them up and play hardball, play ignorant to the motherboard, tell them its the second new computer you have had that has broken under a year old and you want your money back, they will probably offer to fix it for you.. which I think they have the right to do in sweden 3 times before you can discuss the cash.
-
Jag hade min första 2 ggr på lagning och tredje gången jag skickade in den bytte dem den mot en ny, dessutom en bättre modell. Den har jag varit nöjd med, men de lovade mig (muntligt) att jag skulle få en helt ny. Bevisligen är det bullshit eftersom de har varit o pillat på modekortet. saken är den att man kan tydligt se att de har bytt komponenter och gjort massa kass lödning på själva kortet.
Skit kasst!
-
fack it, take photos, email them and ask what the hell you spent your money on..
-
hmm it may be tuff that you didnt have anything in writing saying they would replace it.. as they did actually have the right to fix it with the consument-laws.. anyone else got a better angle on this?
-
Det är ursprungsgarantin som gäller och är den bara ett år så har du reklamationsrätt som du kan hävda. På reparationer/utbytesenheter brukar det vara 3 månaders garanti om reklamationsrätt/garanati löpt ut.
-
Japp, jag tror Sourra har rätt. Det är ursprungsgarantin som gäller i ditt fall, så jag tror det blir svårt. Men man kan alltid försöka!
Logga in för att svara.