Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing F2 Rave (twin)?

  • surfmeister

    Medlem
    12 november, 2009 vid 19:31

    78L´09:an fick mycket bra betyg, testvinnare i tyska surf.

  • v-thun

    Medlem
    13 november, 2009 vid 11:41

    Nu har du missuppfattat, detta gäller:

    1. Grafik
    2. Prestanda

    så därför går den brädan bort!

  • doc

    Medlem
    15 november, 2009 vid 13:40

    En produktionstwin kostar alltså uppemot 17000.
    Mina custom twinfins från Moo Custom kostade 12000 levererad till dörr, eller 13000 med ett extralager Dyneema. Jag tror Svenne kan fräsa o limma en svensk custom från ungefär samma priser (utan övre gräns förstås, beroende på lullull-nivå).

    Bara som jämförelse. Men du har kanske ett bättre pris på G?

  • _frippe_

    Medlem
    15 november, 2009 vid 19:39

    Ja nypriserna på produktionsbrädor är sjuka nu… Men jag kommer inte att betala så mycket utan letar fjolårsmodeller i Sverige eller Tyskland. Jag är lite sent ute och behöver brädan till min Sydafrikaresa den 23e dec så både Svenne och andra custom går tyvärr bort (antar jag utan att ens ha frågat…).

  • rasmus_w

    Medlem
    16 november, 2009 vid 01:06

    Av tråden “jag byggde visst en Starboard” fick jag intrycket att Svenne närapå svänger ihop en bräda på en grisblink (plus diverse härdningstider) om han måste, vill och orkar, så det kanske bara nästan är kört med custom.

  • jesper_b

    Medlem
    16 november, 2009 vid 13:46

    Custom is here to stay – eller snarare på väg tillbaka! Dels har fräsarna blivit billigare, och fräs är grymt bra om man inte är en mastershaper med tusentals brädor under bältet (konstig översättning?), dels är nivån på vindsurfare högre än någonsin, dvs vi vet vad vi vill ha och vågar gå på egen kunskap i stället för katalogbull och skeva tidningstester. Givet att man och den shaper man arbetar med har lite koll, kan man även få mer extakt vad man vill ha, både vad gäller shape och material. Om lamineraren är duktig så blir det dessutom högre konstruktionskvalite på slutprodukten.

    Möjligen kan man även hänvisa till att en hel del material (t ex frigolit och epoxy) tillverkas lokalt eller någorlunda nära och gör custom lite mer miljömässigt, men med tanke på hur mycket vi flyger omkring med både oss själva och våra prylar känns kanske det argumentet inte helt 100%.

    Starkaste argumentet är att det är fasen så mycket roligare att vara med i processen, tillsammans med shapern och designa sin egen lilla going, än att köpa serieproducerat. Man får liksom ett djupare förhållande till sitt material.

    /JB

    Med nästan färdigt shapeskjul!

  • rasmus_w

    Medlem
    16 november, 2009 vid 16:54

    Jag tror dessutom att “katalogbull” och cnc-fräst går utmärkt att förena om man vill. Allt som behövs är ju att shapern har ett gäng standardshapes klara så hen bara behöver “trycka på en knapp” när nån beställer. Samma shape varje gång = hen vet redan hur shapen funkar och kan sno ihop en laddning bull som ligger klar kör oss katalogbitare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing F2 Rave (twin)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.