-
Problems with kingofwatersports.com
Den 16/4 beställde jag en ny bräda från http://www.kingofwatersports.com/. Efter mejlkontakt med säljaren Alex, fixade han ett bra pris på bräda och boardbag. “Hurra”, tänke jag och beställde…
Då jag nästan två veckor senare varken fått trackingnummer eller bekräftelse på att någon bräda skickats överhuvudtaget så fick jag efter många mejl ett svar från Alex från King of Watersports att brädan hade skickats till fel address.
Två dagar senare, den 28e, dök dock brädan upp, och eftersom jag pluggar till flygingenjör här nere i Väserås så fick min mammas man ta emot brädan. Brädan blev då signad som “damaged” vid leverans.När jag dagen efter leverans, den 29e, kommer till föräldrarhemmet ser jag krosskadan på brädans högra undersida. Omedelbart dokumenterar jag skadan och mejlar bilder och beskrivning till både Kingofwatersports och TNT.
Sedan dess har jag kämpat med att få tag i Alex på KOW. Efter Alex inte svarat på otaliga antal mejl under veckan som följde så ringde jag upp honom personligen, varpå han lovade att han arbetade “för fullt” med fallet och att han hade “varit i kontakt med JP”.
När det gått nästan två veckor efter leverans utan att något hänt, skickade jag då ett mejl att jag nu ville ha en lösning på problemet omgående. Det var nu en vecka sedan och kingofwatersports har inte hört av sig…
Det är snart tre veckor sedan jag fick den trasiga brädan på posten.
Svenska TNT har förklarat att enligt KOW:s leveransavtal SKA dom ersätta brädan, men det är omöjligt att få tag på KOW.Några idéer?
Logga in för att svara.