Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Challenger Aero 2011

  • hanko

    Medlem
    21 december, 2010 vid 06:44

    Jorå….jag är beredd att hålla med! Särskilt mastfickan och det feta C-märket under bommen. Stjärnorna kan lika gärna kvitta. Challenger har en bit kvar till Top-of-the-line-seglen. God MauiSails Jul allihopa!!

  • imported_macts

    Medlem
    21 december, 2010 vid 07:12

    Riktigt snyggt! Men tyvärr tenderar ju vita segel att inte vara så snygga efter ett tag pga smuts

  • tbsurf

    Medlem
    21 december, 2010 vid 07:52

    Är det bara jag som undrar varför inte challenger är större i Sverige? Fan Sverige har en superstjärna inom speedsurfing och han kör challenger!?? Anders Bringdal (och pugge iofs :))
    Hur kan NP, Maui, och nu loft vara så heta på marknaden i jämförelse med challenger som känns rätt iskallt?? Hörde nån skröna om att Bringdal kör omgjorda segel och att man som kund inte får samma, men den har jag svårt att tro på..!?

    Nä svaret är enkelt… Dom andra märkena använder gps-speedsurfing som ett verktyg i marknadsföring av nya modeller. Kolla vad Ben vander steen gjort för loft på extremt kort tid. Jisses vilket genomslag. Och utvecklingen av nya TR7 har ju gått att följa dagligen på gpsss. NP’s teamåkare har också postat sessions med förklaringar om div förbättringar som gjorts..
    Jag har en känsla att det nu gått så långt att det är så här försäljningen kommer gå till framöver. Det gäller för tillverkarna att under utvecklingen av en ny produkt bevisa vad fan det är man vill kränga till folket..

    Jag tror challenger har alla möjligheter att bli ett stort märke i Sverige men då måste Bringdal börja posta nu..

    God jul

  • mattias-j

    Medlem
    21 december, 2010 vid 08:25

    TB, du har så rätt! Som jag försökte få AB att posta när jag seglade hans grejjer, men inte då. Tror inte varken han eller importören insåg vilken marknadsföring jag som AB+ seglare fixade åt dom under Hollandstävlingen. Intervjuer i TV4, närbilder på bräda och logga i sändning. Vad gjorde dom av det? Inget vad jag vet…..

    Sen var det ju så att AB´s segel inte ens var likt ett produktionssegel(2009). Men det var ett smart drag av AB att signa Lockwood, se vad han gjorde för CA. Om 2 år är M lika stora på speed här i Sverige!? Varför? Jo Lockwood är väldigt aktiv på GP3S.

    Finns det kanske någon annan stor speedseglare som kommer med ett varumärke snart, vad vet jag? 😉

    Det är via GP3S och Youtube man kommer sälja grejjer de närmaste åren!

  • andersbq

    Medlem
    21 december, 2010 vid 08:58

    Det återstår dock den lilla detaljen att se om M kan producera i närheten så bra kvaltet som Carbon Art dock…
    Massproduktion kontra CNC, dessutom till dyrare “rekpris”.

  • tobhed

    Medlem
    21 december, 2010 vid 09:00

    Gissar på att du syftar på MvM Mattias, känns som om han snart måste starta eget märke…

    Tror även att problemet med AB+/Mistral/Challenger har varit (kanske fortfarande är) att de är struliga att ha att göra med och att det därför inte finns någon riktigt imoprtör som verkar vilja plcoka hem deras saker

  • jester

    Medlem
    21 december, 2010 vid 10:49

    Mmmm… Jag har oxå försökt få AB att posta på GP3S, men det resulterade inte i något. Kan det vara så enkelt att få fransmän runt Marseille postar på GP3S? Borde ju finnas lokala förmågor som kan köra i paritet med holländarna där nere?

    Och varken AB eller Baldini körde på standardsegel på tävlingen där nere, så viss sanningshalt finns det nog i det påståendet. Dock var ju mina Challenger inte helt dumma att köra med, och dom ser inte sämre ut nu. Och dessutom är det ju enklare att kunna handla från sin lokala handlare (som dessutom har lite prylar på lager), det spelar nog stor roll också.

  • swe-496

    Medlem
    21 december, 2010 vid 11:16

    Kan ju vara så att AB och Baldini körde på protosegel. Kontinuerlig utveckling kallas det;)
    Jag har inte upplevt Challenger som struliga. Har kört sönder 2 master och det har inte varit några problem med reklamationer och få hem en ny mast.

  • pkk

    Medlem
    21 december, 2010 vid 12:19

    AB och Baldini kör ofta på protosegel då de testar nya ideer. Det är väl inget speciellt för just Challenger. AB och Baldini jobbar ju med produktutveckling för Challenger. Skrönor ska man inte tro på.
    Challenger har ett ganska avancerat loft i Italien och kan ta fram nya prototyper på ett par dagar till skillnad från en del större loft där det tar flera veckor att ta fram en ny prototyp.

    Som detta segel som är ett Aero 2011 proto från Challenger:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Challenger Aero 2011

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.