Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Problem med Liquid force hifi
-
Problem med Liquid force hifi
Publicerad av magnuswigrup på 18 maj, 2012 vid 14:12Jag har en liquid force hifi comp 2011 (13kvm) som jag har använt ett tiotal ggr. Problemet är att övergångsventilerna till strutarna skaver hål på duken. Är det någon mer som råkat ut för detta? Känns som ett ganska allvarligt fabrikationsfel och man kan kanske anmäla det?
dadil svarade 12 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Ja, det låter inte speciellt bra, jag föreslår att du kontaktar butiken där du köpt draken.
Edit: jag trodde de hade skydd på klämmorna, som Mattias säger är det garanterat avsaknaden av skydd som är orsaken, och således väldigt svårt/omöjligt att få det till ett garanti-/reklamationsärende. Sätt på skydd och kötta vidare på vattnet.
-
Har sett det samma pa cabrinha.
Du lar knappast fa nagot garantibyte sa satt pa segeltape som extra skydd alt neoprene runt klammorna och kop ett kvalitetsmarke nasta gang. -
acemattias;689043 wrote:Har sett det samma pa cabrinha.
Du lar knappast fa nagot garantibyte sa satt pa segeltape som extra skydd alt neoprene runt klammorna och kop ett kvalitetsmarke nasta gang.Säg inte det. Fråga duger långt…
Kommer ihåg att på min HiFi Comp satt det inga klämmor när man packade upp kiten, men att de skickat med OM man ville ha det. Inga neoprene-höljen som skydd var det dock och då blir det förr eller senare hål. Dåligt men ej konstruktionsfel? Det är frågan det… -
ta av klämmorna så håller kiten bättre även när du crashar.. trycket fördelas ut över hela kiten…
-
Prata med dom i butiken, om du inte har ändrat på produkten och den nu går sönder tillföljd av hur den är konstruerad.
Jag hade tagit det med den som du köpte av.
-
JohanW;689269 wrote:ta av klämmorna så håller kiten bättre även när du crashar.. trycket fördelas ut över hela kiten…
Problemet med det är att om du får punka, en ventil öppnar sig etc så töms hela kiten på luft. Kan vara dumt om man behöver strutarna för att flyta på om man är en bit ut.. I habo är det nog inget problem dock.
Har du klämmorna stängda, delar du upp luften i “celler” vilket gör kiten styvare och därmed får den bättre egenskaper i luften.
Oavsett, är det dumt att inte ha skydd på klämmorna. Sen kan man ju välja att stänga eller inte stänga, beroende på vad man känner för. Men skydd borde det vara på…
-
jag kör alltid utan klämmor. argumentet att man ska ha klämmor för att flyta iland på kiten känns lite overkill om man inte ska bege sig på ensamsegling över atlanten eller liknande…
en kite utan klämmor och trasig bladder kommer ändå ha luftfickor i bladders tillräckligt länge för att flyta på tills man svultit ihjäl skulle jag tro… -
dadil;689567 wrote:jag kör alltid utan klämmor. argumentet att man ska ha klämmor för att flyta iland på kiten känns lite overkill om man inte ska bege sig på ensamsegling över atlanten eller liknande…
en kite utan klämmor och trasig bladder kommer ändå ha luftfickor i bladders tillräckligt länge för att flyta på tills man svultit ihjäl skulle jag tro…Ja, men det beror ju på VAD det är som är punkterat Henning. Om man kör feta vågor med side off och en strut punkteras eller läcker så går det ju att leva med och köra på ändå. Har man klämmor så påverkar ju inte en punkad strut varken LE eller de andra strutsen. Har man det inte så läcker ju även LE:s luft ut så småningom… Har hamnat i sådana situationer några ggr och är MYCKET glad att jag hade klämmor då;-).
-
ehh jo, men om du läser en gång till så ser du att det inte var det argumentet jag argumenterade mot, och att det inte var Henning som inte argumenterade mot det argumentet…
Logga in för att svara.