Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bloopers!
Tagged: bloopers
-
Bloopers!
Posted by challgren on 30 december, 2013 at 09:26Kul att höra om vilka misstag ni lyckats med under åren som windwankers.
Jag har själv några på lager.Jag börjar med denna lilla blooper:
Skulle limma mina skor med Liquisole eftersom de hade fått några hål.
Efter några dagar i källaren så trodde jag att de skulle ha torkat men närå…de var fortfarande kladdiga. Ytterligare några dagar senare när det var dags för surf så hade de fortfarande inte torkat och jag tänkte inte mer på saken förutom att Liquisolen måste varit gammal eller nå’t. När jag kom hem och letade upp tuben så såg jag att det stod “SOLAREZ” på tuben…DOUH!!jesper-b replied 10 years, 11 months ago 17 Members · 20 Replies -
20 Replies
-
He He He….där har man ju varit……..
så här kan de oxå gå = Upptäckte att brädan läckte vi ett par stropp-hål , skulle fixa till det me lite epoxy
och några d-cell pluggar och räknade ut vilka fler hål jag inte skulle använda och tänkte plugga dom med , denna bräda många plugghål så ett tiotal skulle läggas igen, så blanda blanda plugga fixa mm.
kollade nästa dag om det blev bra, men det va fortf.kladdigt…ja ja på med mer värme i garaget så ska det lösa sig…3dar senare …va fan… fortf. kladdigt….måste kolla burkarna (West-system epoxy) åkej…blanda två olika härdare ger nog ett skitbra laminat…. :-o…. glömde alltså epoxyn….. ridå… bara å börja om -
Kommer hem stressad och kör in bilen i garaget. Tycker det prasslar till under bilen, när jag kliver ur så börjar min oro tillta.. Mycket riktigt, ett segel Ligger i perfekt linje med höger sidas hjul. Överkört längs hela och nu fastnaglat av både fram- och bakhjulet. Bara att sakta backa ut igen med darrande underläpp.
-
Kunde inte mycket om plast när jag byggde min första bräda 1980. Topcoaten härdade aldrig. Men när jag bar ut bräda från verkstaden satt den fast i mina händer. Numera använder jag paraffin i topcoaten.
-
Körde in i ett P-garage med tre brädor på taket. Givetvis satt fenorna på. När jag körde ut saknades en fena.
-
Sent 80-tal och lade ner min själ att forma frigoliten till min nya slalombräda. Skulle laminera med polyester men visste att den smälte frigon. Snackade med en kunnig snubbe i färgaffären som sålde en färg till mig som jag skulle måla frigon med. Detta skulle lösa problemet. Glad i hågen snabbar jag mig hem för att fortsätta mitt bygge. Efter färgen torkat lade jag på väv och hällde på polyestern för att två minuter senare se min dröm smälta bort framför mina ögon. Snyft!
-
Efter 1.5h i vattnet på Korsika så låg jag i vattenstarten och såg att det bubblade ur hålet för luftskruven. Man lär sig den hårda vägen…numera tejpar jag dit borttagen luftskruv runt ena stroppen.
-
@challgren 719992 wrote:
Efter 1.5h i vattnet på Korsika så låg jag i vattenstarten och såg att det bubblade ur hålet för luftskruven. Man lär sig den hårda vägen…numera tejpar jag dit borttagen luftskruv runt ena stroppen.
Haha,gjorde likadant med min nyköpta bräda som jag hade med till Rhodos
för några år sen !
/Tommy -
@Svenne 720005 wrote:
Jag köpte ett Gun sails en gång.
Svenne, du måste ha någon fadäs i brädbyggar-registret?
Själv hade jag svårt att få fart på glödtråden när jag byggde min första bräda i ungdomen
Trots heta tips på bilbatterier och batteriladdare fick jag inte till det.
Då kom den briljanta ide’n att koppla in svetsen, fick gå upp på 3mm tråd men sen blev det avverkning, skar mer än 10mm spår i frigoliten i ett rasande tempo.Rockerkurvan blev helkass och shapen är något man helst glömmer…..
-
När brädan blev mjuk i mellan stropparna så borrade jag 2 små hål och injekterade expanderings skum… det blev en ballong av brädan!!!
-
Vid tiden när det fanns brädor av hinkplast backade min kompis över sin uppochnervända bräda varpå bilen fastnade och blev hängande över det halft infällda centerbordet. Stora svårigheter att separera ekipaget följde. Till slut med hjälp av domkraft kunde bilen komma loss. Otroligt nog led brädan inga skador.
-
En höstkväll i apelviken för många år sen – kommer fram sent – solen håller på att gå ner – vi stressriggar – springer ner med prylarna och ut på de mörka vågorna. När jag kommit ut en bit genom brytet ska jag kroka i …. ingen sele ! 🙂
-
@challgren 719992 wrote:
Efter 1.5h i vattnet på Korsika så låg jag i vattenstarten och såg att det bubblade ur hålet för luftskruven. Man lär sig den hårda vägen…numera tejpar jag dit borttagen luftskruv runt ena stroppen.
Jag tejpar alltid fast borttagen luftskruv så att tejpen täcker över hela mastboxen. Ungefär samma anledning…
Log in to reply.