Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰ Svara på: ✰ Stockholm 2022 ✰

• Stefan_Foil

Medlem
    24 november, 2022 vid 08:25

Någon som tänker köra på Gålö idag?

Blev det nått i söndags? Jag var på Gålö i lördags, helt ok vind och frös faktidkt inget men lite småjobbigt när det började hagla men övergick sen i snö vilket va mindre oskönt. Borde haft skidglasögon. Trafik kaos på väg hem, så hade jag ingen lust att åka dit igen i söndags.

Tips för foilgipp @sailortrash ooch @sundheden som jag inte hört av andra. Kör foil i hårdare vind och lär dig kryssa och länsa först, det va en gameshanger för mig och min gippträning. Kör t ex 6,8 och 1600 foil i 8 m/s. Den krävs större segel relativt vindstyrkan för kryss/läns. I marginell vind blir det svårare/mer tekniskt att gippa då man kör mer 180 graders halvvind till halvvind. Detta gäller egentligen också fullfartsgippar med fena men skiljer mycket i teknik. Med foil seglar man mer igenom gippen iaf i början och kan göra hur stor radie som helst. Tips på bra video är den av Slingshot/Wyatt Miller.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰ Svara på: ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.