Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › #¤&%¤##¤ Bladder
-
#¤&%¤##¤ Bladder
Publicerad av toby på 29 juli, 2009 vid 18:35första (och sista) gången jag reparerar en le-bladder, inga problem att hitta pysläckan och klistra på en patch, men bladdern är typ 2 dm för lång i varje ände hur får man tillbaka skiten in i ändarna igen? har gjort det efter alla konstens regler men för andra gången tar jag ut skiten igen då det blivet typ blåsor i materialet i änden (se foto), är det möjligt att min kite har fått herpes?
är på väg till skåne för å kita i morgonbitti hade varit schyst och kunna fixa detta i kväll 🙂
är tacksam för tips!
toby svarade 15 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Det är bara att vika in det som är över.. Så länge blåsorna håller är det bara att köra.
-
Milkman;562441 wrote:Det är bara att vika in det som är över.. Så länge blåsorna håller är det bara att köra.
thanx…aloha 4 u
-
Om jag inte missminner mig ska man stoppa in bladdern ”i sig själv”, inte vika eller rulla.
-
Jag är hyfsat säker på att den har fått herpes http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:LabialHSV.JPG. Slående likhet!
-
skotten;562452 wrote:Herpie… wasnt that a little white beetle in a film?
yeah and he looked like a litle crab and s.t.d for short :),
Can you help me with a new bladder for a BEST 11kvm 2008 tomorrow?
-
hattfan;562449 wrote:Jag är hyfsat säker på att den har fått herpes http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:LabialHSV.JPG. Slående likhet!
yepp ser precis ut sådär 🙂 som sagt s.t.d. undrar om min bladder kommit för nära en naish?
-
toby;562459 wrote:yepp ser precis ut sådär 🙂 som sagt s.t.d. undrar om min bladder kommit för nära en naish?
Hehe, snicksnack. Naish är cleana grejer, såväl designmässigt som std-mässigt. Den har nog varit i kontakt med en oren bevingad dase.
-
sourra;562467 wrote:Hehe, snicksnack. Naish är cleana grejer, såväl designmässigt som std-mässigt. Den har nog varit i kontakt med en oren bevingad dase.
hehe 🙂
-
Hoppas du löst det, slå en pling annars jag har stoppat in och ut bladdern på min 9a fler gånger än jag stoppat in ku……. efter ett intremezzo med en taggbuske..
-
stebe;562472 wrote:Hoppas du löst det, slå en pling annars jag har stoppat in och ut bladdern på min 9a fler gånger än jag stoppat in ku……. efter ett intremezzo med en taggbuske..
Tror detta är efterdyningarna på mackans hjärnsläpp i JP då leshen ej var kopplad…h…e vilka taggiga träd de va där 🙂
-
stebe;562472 wrote:Hoppas du löst det, slå en pling annars jag har stoppat in och ut bladdern på min 9a fler gånger än jag stoppat in ku……. efter ett intremezzo med en taggbuske..
…vad tror du stebe är det bara och stoppa in all excess-bladder i ändarna å hoppas på det bästa?
-
Ja, kör nu.. Du viker ju ändå in resten med den lilla tygflärpen med kardborre på, bara att du peter in de extra cm innan.. Jag tror jag lagat/varit med och lagat 20-30 kiter och det har aldrig varit ett problem.
Men du kan också göra som Johan säger, altså peta in bladdern i sig själv tills den är kant i kant med den lilla tygflärpen när den är utvikt. Bladdern ska altså vikas in tillsammans med den flärpen. -
stebe;562472 wrote:än jag stoppat in ku……. efter ett intremezzo med en taggbuske..
Varför stoppar man in k….en efter ett intermezzo med en taggbuske!?!?!?!
-
sure, get your bladder to Habo tomorrow and i will fix it friday for ya man
Logga in för att svara.