Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ★ Stockholm 2023 ★
-
Super bra dag på Kapellskär, fick precis min Goya Bolt 127lt och testade idag men gick inte att köra med fena. Så testade foil och det var väldigt snabbt. Ser fram emot köra med fena snart. Imorgon repris
-
Kall och lite seg dag på trälis, vart lite mkt kämpa faktiskt. Större foil hade funkat, eller rycka mer i seglet. Kul med lite sällskap av en supercruiser och en formula iallafall
-
På Fituna var det mest parkeringsplatshäng. Jag var aldrig ens nära att plana med 7.7 och 75 bred slalombräda.
-
Jag var på Kapellskär idag och foilade med 6.9. Runt 15.00 ökade vind och folk körde fena. Elias i video
-
Sjöbris även idag, imorgon och kommande dagar!
Jag ska försöka hinna med ett par minuters surf vid Viggbyholm under lunchen imorgon onsdag innan jag måste tillbaks och rädda världen… dvs. jobba!
.
.
. -
Kanondag på Trälis, vi va en 3-4 pers
Körde 6.4 och 650 vinge, fullt spett
Hoppas det finns ngt kvar till fredag-helg -
Jag hoppas på att få ett par minuter på vattnet under lunchen om sjöbrisen blir bra även idag, tar även ut veckans friskvårdstimme!
Siktar på Näsaäng, hoppas vinden kommit igång tidigt för måste va inbommad på kontoret igen vid 14!
Fena och mastfot redan monterad och byter om på jobbet! -
Wow, det blev ju helt fantastiskt på Stora Värtan…
Gick ut vid Näsaäng, bara man kom förbi ön en bit så blev det fin vind, inte övertygande planing men efter en kvart satte någon igång stora fläkten och fick för det mesta mycket bra tryck i 6.0an!
Vinden låg något åt ost och vred in fint runt ön där vinden ökade ytterligare men var väldigt platt så där kunde man gå in i jipparna med fullt spett!
1½ timme lycka! Blodtrycket är nu väldigt lågt när jag fått surfa av mig!5/3 dräkt, vår/höst-skor (7°C i vattnet), inga vantar, svettigt med beanie!
-
Kanondag på trälis med 3 vindfoil och 2 wing på vattnet, + en fena
Brisen kom som utlovat mes byar uppåt 9. Stabila förhållanden, SO 4-9 skulle jag tippa, men bitvis mkt jämn ca 7-9
Foilstyle med 5.5 freestyle och många krasher i 360s, motorbåtsvågor och helitacks
Stundtals lite matchrace oxå men Atom Vikat var lite för snabb med sitt race segel… -
Igår blev några mil på Fituna. Perfekt foil vind. Jämt och fint
-
Det ser ut att kunna småfläkta lite runt om i Sthlm idag. Någon som kommer att köra på baggen?
Logga in för att svara.