Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ☆ Stockholm 2019 ☆
-
Vad säger ni Fituna-kännare om fredag? Är det för mycket väst för sjöbris? Eller för mycket midsommarfirande?
Jag tror knappast att det blir sjöbris, just pga den hyfsat friska västliga “grundvinden”, och om det ö h t blir någon så “når” den nog vid Fituna så pass sent på em att styrkan inte räcker för vindsurf. (Men är bara “grundvinden” lite mer neråt SV än vad prognosen just nu anger så kan det ju bli nåt – men nu torsdag kväll ser det inte ut så).
/Lars- Detta svar ändrades 5 år, 4 månader sedan av electric.
-
Det gässar fint på gällstaö och bra vinkel, brukar vara bra indikation på att det är ännu bättre på närlunda, själv tar jag med familjen och åker till Adelsö .
-
Närlunda – ser jättefint ut. Var är alla? Bakis?
Jag och frugan riggar och ger oss ut. 6.0? -
Härligt. Undrar om vinden håller i sig till i kväll?rapportera gärna igen senare!
Närlunda – ser jättefint ut. Var är alla? Bakis?
Jag och frugan riggar och ger oss ut. 6.0?
-
Någon som kommer åka Öland/Kalmar – Stockholm i närtid och har plats för en extra bräda?
-
Någon som ska ut imorgon torsdag 27:e, efter jobbet?? Jag tror att om proggen håller sig testar Näsaäng
-
LÖRDAG – Det räckte inte riktigt till på Horsan för de som var ute med 7.5. Synd på annars rätt jämn vind med bra riktning. Foil NP Glide med 6.5 var kantboll men åkaren bytte upp sig till större segel.
-
Gålö lite för klent för mig och 9.0, nästan bara guppa… men skönt väder o vatten var det! 😊
-
Tänkte testa Lillsved på norra Värmdö (strax efter/innan Rindö). På kartan ser det ut som det är helt öppet för morgondagens vindriktning. Någon som testat vindsurfa där?
Logga in för att svara.