Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ☆ Stockholm 2019 ☆
-
Jag drar till Kappelskär istället på em pga bättre prognos och har aldrig testat spotten 🤙🏻
-
Fituna levererade rejält, full planing mellan 13.00-16.00! Det kördes allt mellan 6.0-8.0 typ.
-
Kappelskär var bra på fm enligt de som körde innan mig, jag riggade klart och började köra kl. 15 och fick plana mot plomman men efter 20 minuter vinden började droppa ner. Hade 8.6 3 cam. Men iaf testade för första gången Kappis och hoppas få en räjelt “storm dag” där. Lite skrämmande med stora fartyg ahahhaha
-
Gick ut 13:35 igår vid Kapellskär
Guppade med 7.8 men fick till lite planing, höjdade ett par vändor och fick en del tryck så jag beslöt mig för att köra ut till Plomman 3.5 km ut mot havet… där var det 2-3 m/s starkare vind och körde totalt 1.1/2 timme med ett jäkla bra tryck… Rejsade med Silja Galaxy och gick in för att äta och vila… när jag väl gick ut igen efter en timme så var det inte bra längre.
Fick några planingar men det var mer guppa.Men den dryga timmen vid Plomman var närmast en religiös upplevelse.
-
Fredag – Eftermiddagssurfare har nog för klent med vind. På Mysingen var det antagligen tillräckligt men inåt Horsan var det typ lättvindsfoilvindstyrka…(!)
-
Funderar också Dalarö imorgon och kanske Fituna på söndag.
-
Det låter som en plan!
På Dalarö nu, ser ser lovande ut. 7-9 m/s nu. Riggar 7.2+112. Anette är här och Claes på väg hit. Men än så länge gott om parkering (om man nu får stå här??) -
Det låter som en plan!
På Dalarö nu, ser ser lovande ut. 7-9 m/s nu. Riggar 7.2+112. Anette är här och Claes på väg hit. Men än så länge gott om parkering (om man nu får stå här??)
Är också på väg dit nu.
-
En fråga om fituna. Ändras koden till bommen varje år. Är inte där så ofta och kom på att jag ej erlagt avgift för i år. Jag har idag betalat in avgiften men är lite orolig att koden ändrats. Hur funkar det?
-
En fråga om fituna. Ändras koden till bommen varje år. Är inte där så ofta och kom på att jag ej erlagt avgift för i år. Jag har idag betalat in avgiften men är lite orolig att koden ändrats. Hur funkar det?
Ev kodbyte meddelas årets medlemmar så de som inte har betalt har viss anledning att vara oroliga. Men jag har nyss mailat dig om årets kod 🙂 .
/Lars
kassör, Södertörns surfklubb
(PS. Jag dDrar troligen själv till Fituna nu. DS) -
Hur funkar det på Björkvik, lilla/stora sand, Torpesand vid SO vindar på söndag?
Någon som skall dit?
Logga in för att svara.