Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ☆ Stockholm 2019 ☆
-
Hej alla Brevikssurfare!
Var höll ni hus idag? Det var varmt och skönt både i luften och i vattnet.
Som vanligt kom och gick vinden, men jag fick bra planing med 6,5 när vinden låg på! -
Blev kanon på Torö! Körde 4.7 och vågis. Överriggad i början men efter lite tweakande blev det riktigt bra. Körde några timmar sen la det sig. Men man hade nog kunnat köra 6.0 till solen gick ner. Massa folk på plats.
-
På tal om Torö
Vindmätaren som Södertörns Surfklubb satt upp på Örudden på Torö är nu flyttad till ett annat träd i närheten.
Den nya placeringen som möjliggjordes av en högre stege, är närmare vattnet, högre upp och högre upp från trädkronan. Mastdelarna är dessutom bättre sammanfogade.
Förhoppningen är att få betydligt mer rättvisande vindstyrka och vindriktning och även i en lite större vindsektor.
Den borde visa verklig vind mellan Ost och Västsydväst/ Sydväst ungefär.
Framtiden får utvisa om det stämmer.Björn W
-
Jag funderar också på Torö imorgon, k-viken/Örudden riggad och klar 10.00 i så fall (behöver bryta ihop vid 11-rycket).
-
Ah va bra! Ses!
Jag funderar också på Torö imorgon, k-viken/Örudden riggad och klar 10.00 i så fall (behöver bryta ihop vid 11-rycket).
-
Topp! 5.5 borde väl räcka som största segel att packa med?
Ah va bra! Ses!
-
Man hoppas ju på det men man vet ju aldrig med Torö .. Jag har alla segel i takboxen. Åker nu så är där om en timme!
Topp! 5.5 borde väl räcka som största segel att packa med?
Ah va bra! Ses!
-
Det var lite klen vind, dessutom avtagande. Körde först 5.5 o sen 6.5 men fick ändå kämpa på för att hålla planingen (iofs med vågbräda). Men det var varmt och soligt!
-
Was in Galo today. After floating a bit out of the bay the wind started to work, but forecast was faulty and wind dropped after 14.00. Still had some fun but due to direction it was more like Gust-surfing, planning only 50% of time 🙂
-
Was in Galo today. After floating a bit out of the bay the wind started to work, but forecast was faulty and wind dropped after 14.00. Still had some fun but due to direction it was more like Gust-surfing, planning only 50% of time
Wasn’t it very cold.. 🥶
Log in to reply.