Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ☆ Stockholm 2020 ☆
-
Det blev Rullsand, de friskade i från 13.30. Coolt ställe, extra pulshöjare med alla stora stenar ute i vattnet 🤙
-
Sandvikens brygga var rätt val! E.m.: rak NV, vindstyrka 8-11 m/s (som dock lättade lite ibland om man inte körde långt ut). Vi var tre där som körde 5.2-6.0. Själv körde jag bara ca en timme (6.0), men de övriga två som fortsatte efter kl 17 fick mer och mer vind ju längre eftermiddagen led (och 5.2-an kom då verkligen till sin rätt!).
/Lars -
Gålö kanon med foil och 7.0 två dagar på raken! Dock jäkligt jobbigt med allt sjögräs som man dammsuger upp med foilen…..
-
Igår Ekerö, Kyrkfjärden, ONO. ,7,8 foil. En ok foilsession men frånlandsvind.
Ser att bli lite vind till helgen, kanske även imorgon. Dalarö på lördag kanske
-
Kanske Dalarö imorgon som AW. I helgen hoppas jag på Torö Stenstrand, prognosen har varit lite fram och tillbaka.
-
FREDAG EM i södra. Viss ökning efter vrid från V mot S men kl 15.45 är det gränsfall och vinden kommer i ”skov”,
Kl 16 är tendensen ökande på ung SV men byarna kommer o går…- Detta svar ändrades 4 år, 2 månader sedan av herr-pelegrin.
- Detta svar ändrades 4 år, 2 månader sedan av herr-pelegrin.
-
Dalarö imorgon då!
Jäpp, blir Dalarö imorgon för mig, hinner tyvärr inte dit idag. Kanske Torö på söndag.
-
Blev en bra foilsession på Dalarö, lite upp och ner men blåste konstant i ca 2 timmar, dog helt i 15min och sen blåste det igen när jag lämnade vid 19.00. Det blev totalt 56km segling på 2 timmar! 2 andra vindsurfare varav en hade full planing med stora grejer. Vet inte om jag kan imorgon men ska försöka komma loss.
-
Tålamod….vi väntar in tors-sön lågtrycket, sen drar vi..
Borde komma ett sånt iallafall innan november…
Logga in för att svara.