Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ☆ Stockholm 2020 ☆
-
Läser att lördagen blev bra vind. Typiskt när jag måste jobba. Men körde igår kväll på Kyrkfjärden, Ekerö med foil. Efter några minuter kom ett åskovädrer så blev extremt överriggad i ca 20 min. Sen nästan ingenting. Sjukt brett vindregister med racefoil prylar, så blev en helt ok session ändå.
-
Prognosen såg för dålig ut så skippade Torö. Laddar inför tisdag i stället. Och nästa helg i blir det Varberg.
Gör du det så lämna gärna RAPPORT
Någon som drar till Torö?
-
Någon som kör Torö imorgon bitti/fm? Stenstrand eller Kärringviken?
-
TISDAG – I inre södra har det på fm varit ojämn vind på VSV med främst tryck i byarna. Efter kl 13.00 i solskenet ser riktningen ut att vara varierande mellan VNV och V. Styrkan varierar men byigt hursomhelst.
Strax före kl 14 ser vinden stabilare ut och det gässar fint på fjärden!
- Detta svar ändrades 4 år, 2 månader sedan av herr-pelegrin.
-
Super bra AW på Fudde, körde 7.8, det var platt vatten och fixade 90% av alla mina jipp. Så idag var en Stoke day för mig. Hoppas snart kunna surfa igen. Folk körde mellan 6 och 6.5 7.2, minst 10 vindsurfare på plats.
-
ONSDAG – Var i annat ärende en sväng förbi “Muskös Fituna”, dvs det stråk mellan Muskö och Långgarn som tar allt på S-SV och där det ofta drar på ca 2 m/s mer än mitt på Horsan. Det såg grymt fint ut i sydvinden på eftermiddagen så jag antar att riktiga Fituna måste levererat rejält idag!
-
TORSDAG I SÖDRA – Kollade fjärden strax efter 10.00 och styrkan på V motsvarar ungefär VIVA Nynäs, runt 7-11 m/s. Fint väder men aningens svalt, ca 13 grader. Läge att “jobba hemma” idag?
-
kollade Närlunda vid 8 gästade hyfsat men lite mycket Nord i vinden, så bättre ut mot Älvnäs, vrider det mer mot väst så kan det bli bra, tar ev en sväng dit på lunchen, skickar rapport isåfall.
//L
-
Satsar på Fudde i dag. Kör fr 13. Kanske blir Sticklinge om det vrider mer på norr. Hoppas inte det….
-
Horsan var inte ultimat. Vi körde 6.5 o 6.3 i håliga byar med NV-vrid på hemmaspoten. Stundtals bra klös men alldeles för ojämn vind.
-
Körde lite på Erstan vid Björkudden under en förlängd eftermiddagsfikapaus – funkade hyfsat. Lite för mycket väst i vinden, men det blåste på bra borta vid Älgösidan 🙂
-
Jag tror jag blivit lite för lat för att sitta 45 min i bilen till Dalarö… Har någon tips på närmare Sydväst-spots om man bor i stan?
Har någon testat exempelvis findwind.se/spot/solsidan eller går det att åka till Mjölkudden och segla ut på Baggensfjärden på SV eller är det galet?
-
Förr körde man väl på Görveln. Nu verkar det vara mest kitewingar som hittar dit på vintern.
Logga in för att svara.