Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ☆ Stockholm 2020 ☆
-
Görväln – minns mest att det var fint gräs att rigga på men i övrigt rätt ”insjömässigt” med väldigt byiga vindar. Och tar väl nästan 45 min att åka dit ändå från stan, iaf i trafik?
Någon förresten som vet var spotguide.kick-ass tagit vägen? Var ändå en rätt bra guide till olika ställen att köra på.
-
kollade Närlunda vid 8 gästade hyfsat men lite mycket Nord i vinden, så bättre ut mot Älvnäs, vrider det mer mot väst så kan det bli bra, tar ev en sväng dit på lunchen, skickar rapport isåfall.
//L
Det var väidigt bra, bara man kom ut en bit (dvs mot Älvnäs).
/Lars -
Jag tror jag blivit lite för lat för att sitta 45 min i bilen till Dalarö… Har någon tips på närmare Sydväst-spots om man bor i stan?
Har någon testat exempelvis findwind.se/spot/solsidan eller går det att åka till Mjölkudden och segla ut på Baggensfjärden på SV eller är det galet?
Förr körde man oxå i Sätrabadet på mellan sv till v. Ganska bekvämt ställe med parkering och nybörjarvänligt med långgrund sandstrand. Byigt men jag tycker stället är bättre än Närlunda och Fudde vid ren väst. Jag minns man körde med konstant planing vid västligt med bra hoppramper. Vid SV blir det längre repor men byigt nära land, men klart sämre än Dalarö och Björkvik. Idag är det nästan bara kiteare som kör där, bara på väst längs med strandkanten. Vid NV är ön kungshatt i vägen mittemot då funkar det dåligt, som tex igår. Vid V-NV är Rasta/björkfjärden nog det spot som har mest öppet vatten och har bästa vinden i Stockholm. Men få kör där, svårt att hitta dit, parkera och långt att åka för de flesta.
-
Dalarö eller Torö imorgon lördag ?
Beslutsångest !
Instämmer, har inte kört Torö i år men är sugen på den 🙂
-
Görväln – minns mest att det var fint gräs att rigga på men i övrigt rätt ”insjömässigt” med väldigt byiga vindar. Och tar väl nästan 45 min att åka dit ändå från stan, iaf i trafik?
Någon förresten som vet var spotguide.kick-ass tagit vägen? Var ändå en rätt bra guide till olika ställen att köra på.
Yes, han som tidigare driftade sidan har lagt ner den men lämnat över innehållet till Kitekalle.
Så förhoppningsvis lanseras sidan i en ny och uppdaterad version! -
Dalarö eller Torö imorgon lördag ?
Beslutsångest !
Instämmer, har inte kört Torö i år men är sugen på den
Planen för mig imorgon är Torö, kanske också en Dalarö AW idag, men men möten hela dagen så tveksamt kanske…………
-
Står i valet mellan Dalarö och Torö också. Mest sugen på stökigt vatten med några vågor så jag lutar mer åt Torö.
Blev för övrigt surf i tisdags och torsdags med Gator 6.0 och Kode 105.
Kanske lite litet i tisdags men på torsdagen var det riktigt bra om än byigt! -
FREDAG – Kl 14.15 har inre södra SV upp mot Årsta Havsbad minst 5-7 m/s. Det ökar i Nynäs så det kan ju bli lite till!
-
Hoppas jag inte lurade ut någon annan än mig själv! Vinden tvärdog när jag drog ut!👎
-
Funkade ganska ok på Oxnö med 105 l + 6.7 under någon timme runt kl 15-16, ungefär vad prognosen sa.
-
Lite spökiga vindar, även helgens progg har justerats rätt mkt de senaste dagarna
Och med regn vet man ju aldrig vad det blir….
-
Torö låter intressant då de verkar ha mycket stabilare vindprognos än övriga spots imorrn. Kan nån snälla markera på en karta vart på stranden i ”den där Kärringviken” man brukar utgå ifrån? 🙂 Vart går stigen från vägen, eller är det lätt att hitta? Är det i norr, söder eller vart? Är inte Kärringviken stor?
-
Torö låter intressant då de verkar ha mycket stabilare vindprognos än övriga spots imorrn. Kan nån snälla markera på en karta vart på stranden i ”den där Kärringviken” man brukar utgå ifrån? Vart går stigen från vägen, eller är det lätt att hitta? Är det i norr, söder eller vart? Är inte Kärringviken stor?
Nope, inte speciellt svårt att hitta. Behövs ingen karta. Follow the flow. Är det SV så är Kärringviken kanon, vid mera väst så är Stenstranden kanon, dock mycket mera svårkörd.
-
Torö låter intressant då de verkar ha mycket stabilare vindprognos än övriga spots imorrn. Kan nån snälla markera på en karta vart på stranden i ”den där Kärringviken” man brukar utgå ifrån? Vart går stigen från vägen, eller är det lätt att hitta? Är det i norr, söder eller vart? Är inte Kärringviken stor?
Nope, inte speciellt svårt att hitta. Behövs ingen karta. Follow the flow. Är det SV så är Kärringviken kanon, vid mera väst så är Stenstranden kanon, dock mycket mera svårkörd.
Fick fin beskrivning av Sundheden via messenger. Så nu ska det inte vara några problem att hitta! 🙂 Men ev. blir det Dalarö beroende på VIVA och prognos imorrn bitti, för man skulle Tydligen inte alls kolla på Landsortsprognosen för Torö… 🙂
Logga in för att svara.