Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ☆ Stockholm 2020 ☆
-
FREDAG – Runt kl 11.00 är det jämna 5-7 m/s på V ute på fjärden i södra. Enligt proggen står sig vinden under dagen i solskenet. Borde vara ”foilish” eller 7.5 +.
-
Jag tycker verkligen det är flott gjort av alla som rapporterar in observationer här! Men jag undrar var ”södra” är någonstans 🤔?
FREDAG – Runt kl 11.00 är det jämna 5-7 m/s på V ute på fjärden i södra. Enligt proggen står sig vinden under dagen i solskenet. Borde vara ”foilish” eller 7.5 +.
-
Jag tycker verkligen det är flott gjort av alla som rapporterar in observationer här! Men jag undrar var ”södra” är någonstans 🤔?
Undrar jag också. Själv surfar jag i norra
-
För nytillkomna så är “södra” i detta fall inre skärgården runt Muskö. Vinden på Horsan är vid vissa bra partier till styrka och riktning ungefär som vid Dalarö. Däremot råder det ofta andra förhållanden ute på Mysingen.
I dag leverade Horsan perfekt gubbvind under eftermiddagen. Av och på och därmed i princip helt platt! Ingen sjö hann byggas upp. Långa byar som räckte till planing i 1-2 km och ibland ännu längre sträckor med 7.3 och 7.5.
- Detta svar ändrades 4 år, 1 månad sedan av herr-pelegrin.
-
Blev en kanon em/kväll på Fågelöudde idag med foilen! 👍🤙 Lutar åt Dalarö på söndag.
-
Blev en kanon em/kväll på Fågelöudde idag med foilen! Lutar åt Dalarö på söndag.
Jag förstår att det måste varit en perfekt foil-dag/kväll med dessa jämna fina förutsättningar och till det strålande solsken!
-
Blev en härlig foildag idag på Dalarö med 7.0:an!
Ja fint för foil igår fick nåra fina flygturer, men min pumpteknik behöver förbättras ordentligt 😉
-
@herr-pelegrin, rapportera gärna om du ser att det börjar dra i södra skärgården idag, undrar om och när vinden kan tänkas nå in till Dalarö och/eller Oxnö 🙂
-
MÅNDAG – Kl 12.40 rör det sig lite i talltopparna. Kollar Horsan inom en timme.
-
Kl 13.40 ser det dåligt ut i södra. 3-5 m/s på SSV, dvs sämre än Nynäs där det iofs ökar. Svårtippad eftermiddag.
-
Smet iväg från jobbet, hastade ut till Dalarö. Var där vid 1630. Svag vind. Inga tendenser till att det skulle öka. Åkte hem lite förvånad, det hade ju sett ganska bra ut på Torö-mätaren från lunch och framåt.
Väl hemma insåg jag att jag suttit och tittat på vindstyrkan i knop när jag trodde det var m/s. -
Blev en till kanonkväll med foilen och 7.0:an på Dalarö! 👍🤙
-
IrieMan – Du lyckades pricka kvällen bra där när dagen inte var något att hänga i julgranen!
Logga in för att svara.