Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ☆Stockholm 2018☆
-
@smurfolle hur stora vågor och vilken nivå borde man vara på för Salnö? Är det som stenstranden och man har 2 försök på sig att sätta en vattenstart innan man krossas mot stenbumlingar? 🙂
-
Aaah, själv måste jag jobba. Hade hellre krossats mot stenbumlingar.. Får väl kompensera med lite spinning på kvällen.. 🤥
-
@smurfolle hur stora vågor och vilken nivå borde man vara på för Salnö? Är det som stenstranden och man har 2 försök på sig att sätta en vattenstart innan man krossas mot stenbumlingar? 🙂
Hittade denna på youtube.
https://youtu.be/gasI2Q_ryd8 -
Jag har bara kört på Salnö en gång och då var det 5.3 väder, imorn ser det ju ut att bli 4.2 – 5.0. Då va viken iaf ungefär som K-viken skulle jag säga, choppigt. Sen kan man kryssa ut till ett rev där det går ca 2m vågor. På styrbord kan man åka in o vända på helt platt vatten innanför en udde. Vändningen på barbord blir ute på långa stora havsvågor. Det finns inget shorebreak. Prognosen är ju lite säkrare på Salnö, minst 10/ms fram till 15.00. Slå mig en signal om du vill 0704151647
-
Funkar näsbypark imorgon?
Nord är inte optimalt där men en nödlösning…
På förmiddagen fram till 14-15 ser okej ut sen ska det blir en del väst i vinden.Tack, tänker nog prova där ändå och se om det är nåt. Kanske kan man rigga 7.0.
Jag kommer också att testa Näsbypark, ibland kan det funka även när det är lite NV. Självklart är det inget kanontryck men det kan bli kul iaf. Vi ses imorgon EM om du är kvar.
-
Var bra tryck i Rullsand igår och ser ut som att det kommer in vind hela dagen. Om man har koll på vissa stenar så är det öppet i övrigt, inget svårt beachbreak utan ett sandrev ett par 100 m ut i havet där Dalälvssanden deponeras. På NV blir det inte så stora vågor, kanske 1 – 1½ meter.
Kan helt klart vara värt resan idag. Glöm inte fyra tior till vägbommen!!
/Christer O -
Någon som kommer att köra idag, hyfsat bra tryck från nnv?
Kan brofästet vid Lidingö fungera för stadsborna? -
2018-06-05 kl 08:00
Station: Eggegrund
Vindriktning: Nordväst
Vindhastighet: 14 m/s
Byvindhastighet: 17 m/s
Lufttemperatur: 8.4 °C -
Prognosen ser bra ut för Närlunda (Ekerö) idag tycker jag. 25 grader, västligt 6-14 m/s. Någon mer som tänker åka dit?
-
Många glada gubbar på Fågelöudde i eftermiddag! Fullt tryck med segel som inte behövde vara större än 6.5! Hoppas på repris, snart!
-
Björkvik levererade en Sydvästlig och varm vind på drygt 10 m/s mellan 13 och 16. Fyra gubbar på vattnet. VILL HA MER NU!
-
Igår blåste upp till 13 m/s på Fågelöudde runt 17 toden. Det var inte min bästa dag på vatten med den ny position på stroppar men det var ändå 23km på vatten
Logga in för att svara.