Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ☆Stockholm 2018☆
-
Vart seglar ni imorgon (midsommar)? Verkar bli en del NV vindar. Tips? 🙂
-
Förstår inte varför alla tycker midsommarvädret inte är bra! 😄
Jag tycker det ser helt fantastiskt ut. 🤙 -
Förstår inte varför alla tycker midsommarvädret inte är bra! 😄
Jag tycker det ser helt fantastiskt ut. 🤙Ok, helt seriöst!
Vart seglar man på NV svåraste vinden i Sth!
Barnens ö eller Fågelöudde, det är frågan???
Vettiga svar efterfrågas. -
Bor man runt Sthlm och är beredd att resa lite kan man köra upp till sjön Erken några minuter norr om Norrtälje som fungerar utmärkt på NV.
Spotguide Erken
Jag har tyvärr inte den tiden så jag kommer kompromissa och ta mig till Fågelöudde. Det går även med Lövstabadet i Hässelby men jag tycker spoten är för känslig för vindvrid bort från NV.
Spotguide Lövstabadet -
Både fituna och erstaviken funkar bra på så här stark NV. Kolla mätarna hur det legat nu på förmiddagen https://holfuy.com/en/data/577 https://holfuy.com/en/weather/601
-
🤙 gässar hyffsat på närlunda trycker på bra i byarna men lite för mycket N, tror jag kör en sväng ändå, riggar 5:4-5:7
-
Närlunda droppat något, lite klent för 5:7, ser ut som det klarnar upp lite längre västerut, hoppas på ökning
-
Bor man runt Sthlm och är beredd att resa lite kan man köra upp till sjön Erken några minuter norr om Norrtälje som fungerar utmärkt på NV.
Spotguide Erken
Jag har tyvärr inte den tiden så jag kommer kompromissa och ta mig till Fågelöudde. Det går även med Lövstabadet i Hässelby men jag tycker spoten är för känslig för vindvrid bort från NV.
Spotguide LövstabadetTack för tipset om att höja seglet vid vattenstarter idag, det gjorde susen och blev kontinuerligt lyckade efter det och annat tips om tålamod med vinden 🙂 / Benjamin
-
Glad midsommar alla! Körde Fågelöudde med andra 5 surfare. Kl. 8.50 min 5.0 var ok sen blev väldigt byigt och blåste ON/OFF men hade inte tid att rigga en större storlek.
-
Det rycker lite i träden och och kanske kan bli nordliga byar upp mot 10 idag. I bästa fall.
Görvälnsbadet i Järfälla på en sån här prognos, är det värt att tänka på eller ska jag somna om? -
Kort video från när det blåste så bra i tisdags på Närlunda. OBS, lite rookie-varning, första gången med 4.7 🙂
-
Hmmm… Idag kan det ju vara bra lite varstans känns det som. Fituna, Torö, Björkvik, Dalarö. Vart drar folk?
Logga in för att svara.