Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ☆Stockholm 2018☆
-
Rapportera gärna hur det ser ut ni som är på Torö eller Fituna.
Är på väg neråt nu men har inte bestämt mig ännu. -
Var nere och kollade, Stenstrand, det hade börjat att bygga en del vågor. Många surfare vid 1 och 2 .
Vinden för mycket Ssv, hoppas på vridet senare idag. -
Har parkerat i skogen nu nära parkeringen.
SJUKT MYCKET bilar. Går mot stenstrand. Tar med 4.7-5.5 så får vi se. -
Hur var fituna?
Torö hade varierande vindstyrka. Skönt att känna sig överriggad (6.0 i en timme). ☺️
-
Fituna var väldigt bra idag, prognosen stämde fint. Drygt 10 pers på plats; själv körde jag 5.4 o 85 l våg med bra tryck hela tiden från 11:30 till kl 15 då västvridet kom. En del körde mindre, andra större. Dagen kvalar lätt in på listan över Episka Fitunadagar speciellt om man väger in väder, vatten- o lufttemp! 😋
-
Någon som är på Torö idag? NV 11-18 vid Landsort, kan ju funka bra faktiskt.
-
Vi var tre stycken som körde i kärringviken idag. Själv körde jag mest med 105L med 5.6 men fick även en liten stund med 88L och 5,0. Det var väldigt byigt pga vindriktningen då Kogulskär ligger ju i vägen för de västliga vindarna. Träffade två stycken som skulle köra på utsidan och de skulle rigga 4,5 och 4,7.
De kom endast några regndroppar solen tittade även fram några gånger. -
Video från 3 timmars 4.7 segling vid Fituna i onsdags 🙂
-
<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/vo9-E0WDVro?feature=oembed&wmode=opaque&showinfo=0″ style=”border: none” allow=”autoplay; encrypted-media” allowfullscreen=”” name=”fitvid0″></iframe>Fin film, kul och se lite action från Fituna 🙂
Själv seglade jag Stenstrand samma dag med bra drag från väst på kvällen! -
Lite skakig mobilfilm från Stenstrand med en västvind som ökade fint på kvällen 🙂
-
<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/vo9-E0WDVro?feature=oembed&wmode=opaque&showinfo=0″ style=”border: none” allow=”autoplay; encrypted-media” allowfullscreen=”” name=”fitvid0″></iframe>Fin Cottin! Ser fram emot att testa Fituna någon gång ner jag kommer tillbaka
-
Lite skakig mobilfilm från Stenstrand med en västvind som ökade fint på kvällen
Vilket ljus!
- Detta svar ändrades 6 år, 3 månader sedan av challgren.
Logga in för att svara.