Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ☆Stockholm 2018☆
-
Ja det var en härligt men lite kylig dag i K-viken.
Vill nog säga att det nästan är lika bra på N-NV – längre bogar och det rullar även upp riktigt imponerande vågor
emellanåt.
Även bra att det är så långgrunt längs hela kanten vid vurpor ihop med dessa sk. gippar.
Riktigt jämn vind.
Själv var man karl för sin hatt och böt om i den friska nordanvinden…/Claes
-
Gålö imorgon fm?? 😃
Ja, det får bli en tur till Gålö imorgon fm/lunch!
-
Var det någon galning som körde igår? På Onsdag kommer “sommaren” tillbaka, kanske med lite vind. Progg för Björkvik
-
Var det någon galning som körde igår?
Jodå. Vi var 5-6 pers som körde på Gålö. Jag körde 4.7 och 86l från 12 till 15. Fullt tryck hela tiden förutom närmast land där det läade av och till. Fina hoppramper och stundtals överriggad längst ut.
-
Vad tror vi om onsdagen nu då? Det är lite valet och kvalet mellan Fituna och Dalarö tycker jag, vart åker ni andra som har möjligheten att komma loss efter lunch?
-
Onsdagen ser fin ut både för Fituna o Dalarö, hela dagen, skulle jag tro (men det börjar skymma tidigt nu…). Blir sannolikt Fituna för några av oss från förmiddan nån gång.
/Peter -
Jaha.
Då var bilen fullastad med surfprylar. Siktar på att vara på Fituna (ellar alternativ) i morron kl.9,30.
Stämmer av plats i morronbitti. Nånstans måste det bli. Nu får inte SMHI hitta på några dumheter…Hörs/Claes
-
Vad tror vi om onsdagen nu då? Det är lite valet och kvalet mellan Fituna och Dalarö tycker jag, vart åker ni andra som har möjligheten att komma loss efter lunch?
Jag siktar på Dalarö, runt kl11.
-
Blir en heldag på Fituna med kaffetermos o tilltugg.
Ser ut att vara fin riktning och vinden brukar snarare vara mer än vad man tror
att den skall vara./Claes
-
Vindmätaren ser lovande ut, ses på Fituna om ett par timmar! 🙂
-
Går det att ansluta er i Fituna även om man inte har nyckel till den där bommen? Nere om ca 30 min i så fall?
Logga in för att svara.