Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ツ Stockholm 2024 ツ

  • mrquality

    Medlem
    7 juli, 2024 vid 22:09

    Full tryck idag på Dalarö.Körde 4.9 först sen 4.6 och 105lt. Många på plats. Imorgon blir det freerace på Dalarö för min del.

    0:19

    VID_685820809_102056_184

    0:19

  • mrquality

    Medlem
    9 juli, 2024 vid 07:53

    Igår blev Dalarö igen. Körde 7.7 och 127lt, tyvärr efter 45 minuter vinden droppade ner. Men idag verka det vara 7-12 m/s och sol då kan det blir bra på Dalarö eller Oxnö

  • sailortrash

    Medlem
    11 juli, 2024 vid 07:54

    Igår var det semester vid Brevik

    Stark jämn OSO, 7-11 ca från kl 13-18

    Full power/överriggad 4.7 och fullt spett på freestylevingen (windfoil), gjorde säkert 50 försök på flyga de helitacks med begränsad framgång. Fruktansvärt svår transition, även 20 försök på downwind 360 gick sådär med bara 2 hyffsade (satte ingen). Allt med backwind är så jäkla svårt, skulle va skönt att bara lyfta skiten över huvudet som wingyåkarna gör. Försökte köra switchstance och plana upp switchstance och switchstancegippa – görbart men kändes som om foilen förvandlades till en rodeotjur. Hopp – går framåt men oxå skumt. Bokstavligen landar man ofta i en halv framåt, nose down (!). Även många helitacks ser mer ut som en misslyckad kono.

    Men bara att få nöta alla dessa grejer på hemmaplan i mellanvind är ju episkt! Fanns ju i princip aldrig tillfälle innan foil här lokalt. Det får ju inte heller va för lätt!

  • mrquality

    Medlem
    11 juli, 2024 vid 08:09

    Igår blev det foil vid Näsaäng Stark vind. Riggade 6.9 och testade flera uppsättningar fuse/vingar. Många wing/ vindsurfare på plats. Sol och varm. I förrgår testade för första gången Oxnö och det är en så bra spot med S/SV , vinden var inte stark men det var kostant, så det lär blir flera sessions där framöver

  • mrquality

    Medlem
    13 juli, 2024 vid 21:24

    Idag blev det Näsa äng. En roligt Foil tur i lätt vind. Lite tråkigt att inte så många skriver längre på Surfzone 😒

  • ludvig_hansson

    Medlem
    28 juli, 2024 vid 07:05

    Hur löser ni NV 8-14 i morgon måndag? Vart åker ni? Jag är dålig på NV, testar kanske Trintorp på Tyresö.

    • Detta svar ändrades 2 månader, 3 veckor sedan av  ludvig_hansson.
  • isaac

    Medlem
    28 juli, 2024 vid 11:41

    Torö (kärringviken) brukar vara bra på nordväst. Jag siktar på morgon/förmiddag där. Prognos för landsort:

  • hessu

    Medlem
    28 juli, 2024 vid 14:04

    Samma här,siktar på Kärringviken förmiddag .

  • ludvig_hansson

    Medlem
    29 juli, 2024 vid 13:37

    Var det några som körde Torö idag? Körde förmiddag på Strandvägen på Tyresö. Väldigt byigt, eller byigt är nästan en skönskrivning. Mer ”period blåst”. Fem minuter 3 m/s. Fem minuter 10 m/s. Svårt.

    Var Torö bättre?

  • isaac

    Medlem
    29 juli, 2024 vid 13:53

    Jag körde Torö mellan 8 och 12. Hyfsat jämn vind även om det kom och gick lite. 5.3 och 86l gav full planing för det mesta för min del, men tror de andra körde något större. 6-7 vindsurfare på plats 😀

  • ludvig_hansson

    Medlem
    29 juli, 2024 vid 14:31

    Jäklar! Ok, då vet jag vad som gäller vid NV nästa gång!

  • sailortrash

    Medlem
    29 juli, 2024 vid 15:34

    Jag körde trälhavet, trälhavsbadet. Vinden låg på NNV ibland rak N men det funkar bra för man får vind från sidan vid denna spot

    Det var rätt på/av idag, särskilt kring 13 då tillochmed stökigt för foil

    Men gott om vind. Hade gått kanon med freeride eller slalom, bitvis mindre. Blåste uppåt 10-12 i byarna när det väl drog på. Extra nixe är att det är tokplatt vatten precis överallt!

    Nu var det mkt nord i vinden, ligger det mer åt VNV så är Brevik riktigt bra även för fena när proggen ser ut som idag

  • sailortrash

    Medlem
    9 augusti, 2024 vid 21:30

    Imorrn blir det åka vid brevik, kommer va flera på plats!

  • sailortrash

    Medlem
    10 augusti, 2024 vid 17:10

    Vart rätt bra uppslutning och fin vind

    Lite på/av men iallafall rätt långa stråk, typ 10-15 min i stöten

    Full power med 5.2, uppåt 13-14 i byarna enligt viva mätarn och det stämde nog rätt bra

  • hessu

    Medlem
    8 september, 2024 vid 13:32

    Någon som kör på Strandvägen Nynäshamn imorgon em?Tänkte prov köra där imorgon runt 17.00.

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ツ Stockholm 2024 ツ

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.