Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 08 speedcup
-
08 speedcup
Publicerad av getwet på 25 maj, 2009 vid 17:30Körs imorgon på Fituna hela dagen från solens uppgång till nedgång. Grundvind ca 7-8 ms och solsken på det. Brisvarning med andra ord…..
bjornen svarade 15 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
när jag kom ner till fituna idag så var det lite för klent för att jag skulle orka blöta ner mig
så jag åkte på spot jakt på vägen hem o skriver om det här o hoppas att inte övriga sverige läser denna tråd o skrattar ännu mer åt oss stackare:)
har haft ögon på västra stradden av kaggfjärden på eniro ett par år
har för mig att micke nämnt det också, finns det någon som provat där?
eller nån som bor i närheten o kan prova imorrn o raportera om vinden hittar ner till vattnet så jag kan åka dit nästa västliga kuling när ändå alla andra ställen suger på väst.åkte till norra bryggan o knäppe me mobilen o skälvklart ska det stå ett stort träd i mitten men trots det så borde man kunna köra några hundra meter i byig frånlands vind som först dansat över fälten ett par kilometer
-
japp, det där är inspanat och ska testas någongång, tror det blir bäst på NV.
-
Det stället ser ju inte så illa ut, verkar inte vara fullt med sten i alla fall!
-
ja sten slipper vi i stort sett här uppe i skogen.
men är nog skälv lite skeptis till kaggfjärden men den kan ju gå på väst om det var NV o jag var där skulle jag vilja prova den långgrunda viken på pålandsvind 2km västerutmen ikväll provade jag kumlabadet hemma i drevan på VSV (bilder).
storparkering precis brevid ,rigga på gräs o sen sandstrand o som lök på laxen gick det fort i den byiga vinden som alldrig ville ta slut idag ,inte lika fort som för benke i nyköping men ändå.
sånt är man inte så bortskämd medhar ni hört vad bajens kampsång passar bra såna här dar .
jag får gåshud som inför en bajenbandymach när den spelas
http://www.bajenfans.se/web/index.php?option=com_content&task=view&id=909&Itemid=94 -
Mården;549135 wrote:ja sten slipper vi i stort sett här uppe i skogen.
men är nog skälv lite skeptis till kaggfjärden men den kan ju gå på väst om det var NV o jag var där skulle jag vilja prova den långgrunda viken på pålandsvind 2km västerutmen ikväll provade jag kumlabadet hemma i drevan på VSV (bilder).
storparkering precis brevid ,rigga på gräs o sen sandstrand o som lök på laxen gick det fort i den byiga vinden som alldrig ville ta slut idag ,inte lika fort som för benke i nyköping men ändå.
sånt är man inte så bortskämd medhar ni hört vad bajens kampsång passar bra såna här dar .
jag får gåshud som inför en bajenbandymach när den spelas
http://www.bajenfans.se/web/index.php?option=com_content&task=view&id=909&Itemid=94hur gick det i vakumviken då?
-
tbsurf;549528 wrote:hur gick det i vakumviken då?
Jorå, var mycket vind asså 18-20 i byarna när det var som mest.
Var lite lågt vatten så vinden blev turbulent/lättare bakom revet när det var vsv, funkade bättre senare när det var lättare västvind på kvällen.
Hade 39,8 och 39,9 på gpsen, skulle gasat lite längre kanske så att man hade fått 40, eller crashat. Blev average på 37 nåt.
Petter hade 36 nåt, körde 7,2 en del, å Rogga Rodsch hade 34,3 max typ -
benke.;549573 wrote:Jorå, var mycket vind asså 18-20 i byarna när det var som mest.
Var lite lågt vatten så vinden blev turbulent/lättare bakom revet när det var vsv, funkade bättre senare när det var lättare västvind på kvällen.
Hade 39,8 och 39,9 på gpsen, skulle gasat lite längre kanske så att man hade fått 40, eller crashat. Blev average på 37 nåt.
Petter hade 36 nåt, körde 7,2 en del, å Rogga Rodsch hade 34,3 max typTjena, har ni helt slutat lägga upp filerna på GPSSS eller är det bra PB:n som hamnar där ? Skulle vara kul se farterna i detalj och vad ni seglat med å så. Grymt seglat som vanligt :tongue:
//Björn
Logga in för att svara.