Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing 08 swespeedcup

• 08 swespeedcup

Publicerad av getwet på 31 juli, 2008 vid 18:02

Satte ölen i halsen när jag såg SMHIs progg för söndag i 08 land, NO9-13 samt måndag O-NO 7-11.

Jag utlyser redan nu preliminärt 08cup på söndag, Skälåker! Men var beredd på att det kanske ”blåses” av om proggen ändras, vilket inte är helt otänkbart!

Vi håller tummarna.

Observera att än så länge verkar det som om det bara är SMHI som tycker det ska blåsa på söndag……

larsd svarade 16 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • culing

Medlem
    31 juli, 2008 vid 19:27

Undrade just hur det blir med 08-cup, nu kanske det kan bli något.
    Om så är fallet så kommer jag.

• bjornen

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 09:34

Cupen flyttas väl till måndag/tisdag om prognosen ser bra ut för dessa dagar ? Just nu verkar både måndag och tisdag kunna bjuda på riktigt bra med vind 🙂

//Björn

• marden

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 10:24

@Bjornen 486293 wrote:

Cupen flyttas väl till måndag/tisdag om prognosen ser bra ut för dessa dagar ? Just nu verkar både måndag och tisdag kunna bjuda på riktigt bra med vind 🙂

//Björn

ser ut som vi skulle flytta den till gotland också

• getwet

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 16:05

Konstaterar iaf att söndagen går fetbort, siktar in oss på tisdag nu istället. Men jag befinner mig nog på annan ort, lite sådär sydost om Nynäshamn kan kanske vara en bra gissning.

• bjornen

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 16:12

@getwet 486383 wrote:

Konstaterar iaf att söndagen går fetbort, siktar in oss på tisdag nu istället. Men jag befinner mig nog på annan ort, lite sådär sydost om Nynäshamn kan kanske vara en bra gissning.

Va faan, drar du till gotland när vi ska speeda här hemama !?

//Björn

• getwet

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 16:20

Joina då!

• bjornen

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 16:33

@getwet 486390 wrote:

Joina då!

Jag är på, har ett 5.4 nu så det ska mycke till innan jag står på stranden 🙂 om det nu inte är vågsegling du har tänkt köra….:grin:

//Björn

• mahi

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 16:47
    Bjornen;486393 wrote:
    Jag är på, har ett 5.4 nu så det ska mycke till innan jag står på stranden 🙂 om det nu inte är vågsegling du har tänkt köra….:grin:

//Björn

Vad har du köpt för trasa Björn? Ny mast oxå?

• mahi

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 16:51
    getwet;486390 wrote:
    Joina då!

Kan man montera en rigg på en rauk? När drar du/ni? Följer gärna med nästa gång ni åker till Gotland, det blir väl repris snart va?

Magnus

• bjornen

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 17:11

@mahi 486397 wrote:

Vad har du köpt för trasa Björn? Ny mast oxå?

Jag kör vidare på RS Slalom och så har jag lånat en NP mast från dala lama som jag köper om den lirar med seglet.

//Björn

• appel

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 19:05

På tisdag är jag med i sthlm trakten!

• marden

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 19:53

@getwet 486390 wrote:

Joina då!

@Bjornen 486393 wrote:

//Björn

har du hittat någe fint speedställe på ön än?
    snabbkollade lite kartor o tycke det såg svårt ut på NO mögligen bästeträsk skulle va nått?

smhi har ju mer vind här än där på tisdag så hoppas vi syns på skälsåker ändå, me masmotstånd

• bjornen

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 07:13

Det verkar fortfarande bli duktigt med vind men frågan är var ? Nu ser ju haga också bra ut på tisdag enligt windguru 🙂 Hmm måste skaffa en 26 fena innan tisdag….

//Björn

• getwet

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 11:00

Helsike vad proggarna skiftar hela tiden. Varje ny progg är helt annorlunda än den tidigare….spännande! Svårbedömt antagligen.

• boman

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 12:03

@getwet 486583 wrote:

Helsike vad proggarna skiftar hela tiden. Varje ny progg är helt annorlunda än den tidigare….spännande! Svårbedömt antagligen.

Nä nä nu är prognosen låst, klart o betalt. faaan den som rör om i grytan nu.;)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing 08 swespeedcup

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.