• oscar

    Medlem
    17 april, 2008 vid 08:05

    Gör ett sök på google på “starboard kode 86” så hittar ni en fin .pdf med lite kommande brädor.

  • s19

    Medlem
    17 april, 2008 vid 11:13

    Är det inte Emma på bilden?
    Inte så många som kör simmer och mistral… och sponsrad av animal…

  • adde

    Medlem
    17 april, 2008 vid 11:25

    Måste vara Emma. Simmer, Mistral, Animal OCH en Local Spirit bom!.

    /adde

  • oaxen

    Medlem
    17 april, 2008 vid 14:28

    Goyas nye segeldesigner Jason Diffin(fd Simmer) måste tro stenhårt på Simmers stretch control system med tanke på att han kör samma koncept på Goya 2009!!!

  • ola-h

    Medlem
    17 april, 2008 vid 17:52

    Eller så kan man se det som att det snarare är hans system än Simmers system och då är det kanske rätt naturligt att han plockar med det till Goya.

    Troligare är det dock att Diffin är van att “shapa” sina segel med den panellayouten och därför inte vill byta bort den.

  • htn

    Medlem
    17 april, 2008 vid 19:23
    Oåxen;459030 wrote:
    Goyas nye segeldesigner Jason Diffin(fd Simmer) måste tro stenhårt på Simmers stretch control system med tanke på att han kör samma koncept på Goya 2009!!!

    Jason Diffini. Det är ju han med STORtån… (lite OffTopic kanske)
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57099
    😉 Henrik T.

  • dr-masse

    Medlem
    17 april, 2008 vid 20:32

    @Oåxen 459030 wrote:

    Goyas nye segeldesigner Jason Diffin(fd Simmer) måste tro stenhårt på Simmers stretch control system med tanke på att han kör samma koncept på Goya 2009!!!

    Det blir ju lite roligt när man läser vad Goya skriver om 2008 3D (som jag för övrigt själv tycker är väldigt läckra):

    When we started designing the 2008 Goya Wave3D sail our main focus was improving the strength and reducing the weight. We created a very maneuverable sail with more low end power and high end control. What seemed a contradiction in the past has become reality with this year’s model.

    In all our sails we are using full panel XPly. This is for two reasons. The first one being that by allowing the full panel to flex we add more dynamics to the sail. Hence our sails are more powerful and forgiving. The second one being that we avoid having stitching through the sail’s main surfaces and thus are not adding more tiny holes into the sail than necessary. Hence our sails last a lot longer. The math is easy, if you only use a third of the parts to make a sail, only a third can break. We are amazed at the feedback we get from customers, shops and schools around the world about just how little they spend on sail repair, once they switched to Goya Sails.

    The 2008 W3D features a hollow leach, which means that we were able to reduce the areas that have the most effect on the feeling and handling of the sail. We distributed more of the surface around the foot batten and at the top, resulting in more low end power and creating that twisty hollow leach. Consequently this sail feels even lighter than its predecessors.

    The mast sleeve features a white print on black cloth. This print closes the cloth fibers, to make the sleeve stronger at the tearing points. It makes the sleeve water repellant and keeps the mast cooler. By not simply using a white sleeve cloth, you can just wipe any dirt from this print.

    The sail also features a new thermoform foot protector with nylon covering, making it more resistant to the antislip coating of your board.

    Our battens are CNC produced and controlled, ensuring the perfect match of their shape with their position in the sail.

    We kept the Graphics to a minimum because we believe in blending in with the environment and in “less but better”.

    Det är jag som har kursiverat. Åsså ser 2009 ut såhär, ah!

    goya-wave-3d-2009.jpg

    Hoppas inte en massa Goya fans spöar mig på beachen nu (Gurra ser ju exempelvis väldigt stark och vältränad ut, och kör en liten men farlig bil…) 😀

  • _d_

    Medlem
    17 april, 2008 vid 21:52

    Byter inte goya logga väldigt ofta?

  • flikka

    Medlem
    18 april, 2008 vid 01:11

    Jorå visst är det jag 😉 komiskt och bli smygfotad på det här viset hehe

    Får väl inte säga för mycket än men ni ser ju själva hur snyggt seglet är och är minst lika bra som det är snyggt kan jag ju säga!

  • adde

    Medlem
    18 april, 2008 vid 07:42

    Efter att ha kikat igenom massa film och bilder från photoshootsen så undrar jag mest: Varför har inte Levi fått några 09:or? Satsar inte NP på honom längre? Vill inte NP/JP ha några quatro med på sina bilder efter att Kauli tvingats köpa sig ur kontraktet?

  • mats_o

    Medlem
    18 april, 2008 vid 08:09

    @_D_ 459124 wrote:

    Byter inte goya logga väldigt ofta?

    Rent varumärkesstrategiskt är det tragiskt hur Goya, och Quatro med för den delen som ju nästan är samma företag, ändrar loggor, hemsidor, grafisk design i produkterna mm hela tiden. Man riktigt känner hur de sitter på Caneryt på Maui och pular med Photoshop och Illustrator för att testa nya funktioner och filter som de sedan lanserar utan att tänka längre än så. Seglen ser ju nu ut som alla andra “tyska” varianter. Den tidigare/nuvarande cleana looken tror jag mer på. Grafiken på brädorna däremot har ju varit katastrof sedan starten.

    Tur att både Goya och Quatro gör så bra grejer, och det är ju huvudsaken 😉

  • basse

    Medlem
    18 april, 2008 vid 13:46

    Para ett simmer med ett challenger bash och du får Goya 09.
    Fan… det är ju hur lätt som helst att designa ett segel… 🙂

  • goose

    Medlem
    18 april, 2008 vid 15:39

    Tråkigt att se Simmer 2009, ser ut som kopior på GUN segel. De hade sin egen look förut, nu ser de ut som vilket segelmärke som helst, trist!

  • oaxen

    Medlem
    18 april, 2008 vid 16:01

    Ha! Då kontrar jag med att Goya ligger närmre Gun. Simmer ser ju riktigt fina ut, moderna men ändå Simmriga.

  • oldschool

    Medlem
    18 april, 2008 vid 21:45

    Huvudsaken är väl att de är bra segel?? Eller det kanske är jag som har missat något 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.