Senaste nytt Forums 10 ställen att segla på innan man lägger av,vilka?

• judo-freddan

Medlem
    22 januari, 2004 vid 21:04
  • getwet

Medlem
    22 januari, 2004 vid 23:04

Saknar Torö på listan……. wink.gif och en bra dag på Fituna med alla surfpolers, den finns inte heller med.

• lars_k

Medlem
    23 januari, 2004 vid 07:39

Jorå. Vågorna är feta på revet i Cabarete men kommer i princip i samma riktning som vinden så det blir ingen sideshore som är så himla gött.

• dr-masse

Medlem
    23 januari, 2004 vid 08:28

Faktiskt så har du en poäng där… Brukar säga att oavsett var jag seglat i världen (öh, typ sex-sju ställen utanför Svea) så finns det fasiken inget som slår en bra dag på “hemmaplan” med polarna!

Surfa På!

• wwwsoutheastse

Medlem
    23 januari, 2004 vid 08:46

Svar till:

Kommentar till om Norge är värt en trip:
    http://www.sbf.no/www/Video/spoty.wmv

[/ QUOTE ]

Filmer som den här som gör att jag undrar om jag evrkligen ska byta till kite eller fortsätta öva med wsurf… smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    23 januari, 2004 vid 11:33

Instämmer en bra dag i Borrby eller Gislövs är alldrig fel, drömspottet för mig blir Cortez Banks ca 100 sjömil väster om californiens kust eller att vindsurfa monstervågerna i södra oceanen, men det är nog inte möjligt….

• anonym-anvandare

Medlem
    23 januari, 2004 vid 17:07
  • racso

Medlem
    23 januari, 2004 vid 17:54

Det fungerer ikke? Måske har jag fel codec? Men tack för tipset, övertygad om att det va finfint norskt bölge-action…

/Oscar

• nordgren

Medlem
    23 januari, 2004 vid 19:52

Klart att du ska fortsätta med surf! Det blir ju klart roligare ju mer man lär sig också!
    Tänk att tokrippa vågorna sådär, det behöver inte ta såå lång tid innan man kan börja leka ordentligt i vågorna! smile.gif

• ola-h

Medlem
    25 januari, 2004 vid 09:32

1. Hookipa – världen bästa vindsurfingvåg. Segla tillsammans med 80% av världseliten.
    2. Peahi/Jaws – stort
    3. Punta Preta – ser grymt skön ut
    4. Gnaraloo – långa ridturer
    5. Guincho – Knappast klassiskt som 1-4 ovan, men kan innebära spännande kombination av masthögt, överriggad superbyig 3.5 och 2m beachbreak.

I Sverige:

6. Torö stenstrand- har aldrig seglat det bra, men stället har nog Sverigen bästa storvågspotential.
    7. Stenuddden, Åsa – hemma bäst. Ät sten.
    8. Bolleskären – vill jag prova snarast. Ser ut som ett äventyr.
    9. Fårö – har jag också hört gott om.
    10. Gislövshammar – Bäst i Sydsverige?

• kungdenknege

Medlem
    25 januari, 2004 vid 14:49

Lomma. Tveklöst.

• jat

Medlem
    25 januari, 2004 vid 15:04

Går det egentligen inte ut på att segla där ingen annan seglat eller secret spots. Alla hittills nämnda spots är ju kända spots. Nästan turist fällor vissa dem. Jag är nöjd den dag då jag dör och varit då hittills den enda som seglat på ett speciellt ställe.
    /J

• anonym-anvandare

Medlem
    25 januari, 2004 vid 15:04

Schysst video!
    /edvard

• surf_matz

Medlem
    26 januari, 2004 vid 08:52

Borta bra, men hemma bäst!

Känner mig hemma både på Öland och i Varberg, och tycker det är tillsammans med er som det e bäst!! Ingen risk att man blir överkörd av en full fransman eller liknande! (Händer hela tiden i Maroco ex.) Man seglar ju mer här hemma och får således alltid några perfekta åk på sin hemma arena varje år. De är svårslagna tycker jag!!

Fast jag vill ju oxå sitta och berätta för mina barnbarn om W-OZ, Maui, Gorge, Sydafrika, osv… laugh.gif

• dannew

Medlem
    26 januari, 2004 vid 12:19

Tack för alla goa tips! Nu är det bara att göra en lista, spara pengar och börja boka av ställena.

Vad det gäller Bonair, MC vi ser fram emot en rapport i din surfdagbok hur läget var där. Har själv varit på Aruba, grymt smörig surf med 4.5 3 av 3 dagar och plattvatten. Kan nog finnas vågor där med och Bonair ligger ju alldeles jämte så där är nog också bra.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums 10 ställen att segla på innan man lägger av,vilka?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.