Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 100 armhävningar?
-
100 armhävningar?
Publicerad av spexz på 3 april, 2009 vid 11:38Nu e det dax att vässa formen inför sommaren:-)
http://hundredpushups.com/index.html
Tränings program hur man skall klara 100 armhävningar..fall ni inte redan gör det för visso:-)
Bara att köra!
eklov svarade 16 år sedan 21 Medlemmar · 34 Svar -
34 Svar
-
100? ja gör fan 200 i sömnen innan jag vaknat och ätit frukost
-
mitt rekord är 87, och jag har tränat armhävningar i flera år… Tvivlar starkt på att man kan klara av 100st sådär snabbt. Jag har nu slutat träna armhävningar från golvet eftersom så många reps inte ger det resultatet jag är ute efter.. kör nu från sängkanten eller med fötterna på en stol, 50×2 reps istället…
-
Tror att man måste göra fler repititioner. Armhävningar bygger ju i slutändan på uthållighet och det får du av fler repititioner..
Gör 5*35 kanske eller hoppa in på V.4/5 på träningsprogrammet..
Sista veckan kör man ju 9 rep totalt på några av dagarna..
Testa och se fall det ger resultat..
-
skate_1_boy
Gäst4 april, 2009 vid 22:17Kygen;538789 wrote:Har ngn provat detta program? :cool2:Jadå! Min polare är inne på sista veckan och han klarar ens inte 40 i rad!!
-
Då kan han ju inte vara inne på sista veckan eftersom några övningar är att man skall göra minst 40…
-
skate_1_boy
Gäst5 april, 2009 vid 06:18Spexz;538799 wrote:Då kan han ju inte vara inne på sista veckan eftersom några övningar är att man skall göra minst 40…Han ska börja på sista veckan imorn men han kommer aldrig klara de 40 man ska göra på de övningarna och han har varit seriös med träningen från början.
-
orka armhävningar. det är coolare att se hur långt man kan kissa =)
-
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=MET_xYKbuXg&NR=1[/ame]
-
hildingdude;538807 wrote:orka armhävningar. det är coolare att se hur långt man kan kissa =)
den som spottar längst och fiser högst vinner
-
Ni är fan ett gäng småflickor, den här grabben vet vad han håller på med.
http://blogmuscle.wordpress.com/2006/07/28/chinese-boy-does-10000-push-ups-in-three-hours-and-twenty-minutes/ -
Min uppfattning är att det tar lååång tid att öka på antalet armhävningar man kan göra.. i början går det snabbt upp till runt 40st men sedan går det långsammare därefter. Kom ihåg att när jag gick i 9:an hade jag ganska länge 48armhävningar som rekord, men ökade under gymnasiet från 48 till 81 i rekord.
Om man gör armhävningar varje dag kanske man kan klara ökningen på ett år? men 100st, inte en chans.. Kanske om man gör sånna där fuskarmhävningar som de som tävlar i armhävningar gör.
-
Klart det går att träna upp sig. Jag började göra mkt armhävningar när jag spelade fotboll när jag var 18år gick från 2x 50 till 2×140 på ett halvår det bara att träna å träna varje dag!
från en som vet
-
skate_1_boy
Gäst10 april, 2009 vid 16:38drakmannen;539896 wrote:Klart det går att träna upp sig. Jag började göra mkt armhävningar när jag spelade fotboll när jag var 18år gick från 2x 50 till 2×140 på ett halvår det bara att träna å träna varje dag!från en som vet
tränade du enbart armhävningar då, eller gymmade du?
Logga in för att svara.