Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 100 armhävningar?

• jonaish

Medlem
    10 april, 2009 vid 17:02

finns bättre saker.. t,ex ”arm-upp-dragning”

• sourra

Medlem
    10 april, 2009 vid 22:02
    jonaish;539907 wrote:
    finns bättre saker.. t,ex ”arm-upp-dragning”

Kolla in hela det här klippet med en klättrare från göteborg. Han gör några sjukt tunga grejer, bland annat enarmsuppdragning…

[ame]http://vimeo.com/3059724[/ame]

• skotten

Medlem
    10 april, 2009 vid 22:09

hahaha holy fu?k… yeah that is not me….

• nic

Medlem
    11 april, 2009 vid 02:51
    sourra;539956 wrote:
    Kolla in hela det här klippet med en klättrare från göteborg. Han gör några sjukt tunga grejer, bland annat enarmsuppdragning…

http://vimeo.com/3059724

haha, var var killen? Såg bara två armar…

• virena

Medlem
    11 april, 2009 vid 05:16
    sourra;539956 wrote:

http://vimeo.com/3059724

ÅÅÅÅÅÅÅ fabben, fasen vad klättersugen jag blev. Kör du hårt nu eller. Vi får ut och leka i bergen nån dag:laugh:

• sourra

Medlem
    11 april, 2009 vid 08:42

Ja, klart vi ska ut och härja. Jag kör så ofta jag hinner och så länge det inte blåser.

• koste

Medlem
    11 april, 2009 vid 11:02

33 och vilken mjölksyra! När jag tränade gymnastik satt jag 1 minut och 3 sek i piksittande, och gjorde 600 situps, fan vad klen man blvit.

• jonaish

Medlem
    11 april, 2009 vid 15:45

Nääääjs sourra!

• drakmannen

Medlem
    11 april, 2009 vid 18:58

när jag klarade 2×140 armhävningar var det bara det jag tränade utöver mkt situps å sånt som vi gjorde inom fotollsträningen. Killen på klättergymmet har nog tränat så ett tag men inte nödvädigsvis så länge det viktiga är bara att man tränar kontinuerligt å ständigt ökar belastningen. När jag tränade armhävningar så ökade jag med 5st i veckan så från 60 till 140 så tog det 16 veckor.

• johnk

Medlem
    12 april, 2009 vid 01:56

klarar ni inte 100 armhävningar utan träning? vad har ni för sörjig genpool egentligen?

och varför göra 100 armhävningar? kita istället så får ni alla nödvändiga muskler, för det är ju bara det man behöver ha musklerna till 😉

helt appropå så börjar man få rätt löjliga paddel-muskler efter några månaders vågsurf. tänker aldrig gå till gymmet igen.

• tomw

Medlem
    12 april, 2009 vid 19:59

I can do 3

• jonaish

Medlem
    12 april, 2009 vid 20:15
    TomW;540216 wrote:
    I can do 3

more then skotten :laugh:

• _sofia_

Medlem
    13 april, 2009 vid 17:20

Jag kan göra upp-och-ner minst 100 😉

• oaxen

Medlem
    14 april, 2009 vid 09:27

Symmetri*?

Att bara göra armhävningar är väl inte så smart vare sig man ska kajta eller vindsurfa. Man blir ju stark när man ska trycka ifrån, t ex bommen, FRÅN kroppen. Men det ger ju inte större styrka vid drag MOT kroppen. Ska man köra armhävningar är det ju bra om man kompletterar med pull ups, liggande eller hängande.

*D v s ungefär lika stark åt både tryck- som draghållet.

• mtias

Medlem
    14 april, 2009 vid 09:58
    Oåxen;540416 wrote:
    Symmetri*?
    Ska man köra armhävningar är det ju bra om man kompletterar med pull ups, liggande eller hängande.
    *D v s ungefär lika stark åt både tryck- som draghållet.

Man kan också träna med negativ och positiv fas.
    De bättre klättrarna är inte överdrivet starka i t.ex chins. De har snarare grym teknik och väldigt starka leder kombinerat med en bra kroppskontroll/styrka. Så att vara bra på gymnastikövningar(som i klippet innan) != att vara bra på klättring. Det tar ungefär 7 gånger så lång tid att bli starka i en led kontra att bygga upp musklerna runt i kring. Det är t.ex därför som så många som tar AAS får problem med lederna eftersom dem inte hänger med när muskeln växer på sig.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 100 armhävningar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.