Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies 100% nybörjare. Vad ska jag köpa?

• fate

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 20:23

Japp, åkt med C-kite förra sommaren och testade att åka med bow nu för två veckor sedan och jag tyckte det var mycket lättare. Det är min erfarenhet som nybörjare iaf.

• johanw

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 06:51

okej, skulle bara kolla:)

• simoneburgess

Medlem
    3 augusti, 2007 vid 12:02

Jepp, och Johan, de C-kites jag haft har varit mardrömmen i relaunch på djupt vatten jämfört med mina bowkites och de jag testat. DOck har jag inte haft femte lina på mina C-kites, men det lär man ju inte hitta på kites från -05 heller

• eddie

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 08:06

Joho…. 05 hade “alla” kites femtelina

• simoneburgess

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 08:43

Nähä! punktpunktpunt

• eddie

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 10:01

North och Naish hade det i alla fall…. Jag hade en Vegas 04a med 5 linor. Gick iofs att köra utan 5e, men det gjorde inte min Rhino 05.

• johanw

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 12:34

simon jag har femtelina på alla mina! hinner fan inte få ner kiten i vattnet fören den är i luften igen!!

• simoneburgess

Medlem
    8 augusti, 2007 vid 10:02

Bra för er! SKulle behövt det själv i egypten. Min fuel hade inte det. Inte kul med fyra linors på djupt vatten med delfin/hajskuggor under sig.

• eddie

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 14:32

Bara du som är bortskämd. Det är inte svårt att vattenstarta en 4-linors kite. Bara man simmar lite… och det inte är för lite vind.

• simoneburgess

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 07:47

Tro mig, jag tränade. Men behövde hala in så mycket lina att det blev obehagligt att göra på djupt vatten. Att bara simma mot kiten räckte inte. Beskirv gärna så får jag se om jag missat något.

• eddie

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 10:03

Se till att göra allt hyffsat snabbt.
    Oftast kraschar du ju inte draken rakt downwind. Ser man till att få upp den innan den har glidit ner och lagt sig rakt downwind så går det enklare.

• jonathan66

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 17:18

Är 25m linor för långt på en kite ?

• eddie

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 17:19

Snarare ganska normalt. 27m är nog standard

• jonathan66

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 22:17
Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies 100% nybörjare. Vad ska jag köpa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.