Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 100l brädor

• 100l brädor

Publicerad av ____sa på 18 augusti, 2004 vid 07:13

Det är inte så lätt ändå att få en bräda i den här klassen. Jag har haft en annons nu under köpes ett par dagar utan svar. Är säsongen över eller är det för få brädor i den här klassen där ute i Stockholmsområdet som inte är äldre än 1998 års modell? Är det stor skillnad mellan en bräda från 1994 och en från 2004 generellt sett, om man tittar på de stora märkena. Vid vilket år skedde de största förändringarna på den här typen av brädor?

_d_ svarade 20 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • kamaaina

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 07:54

Jag skall snart salja min Fanatic Cross 100L fran 2002, skall bara rota fram en digitalkamera sa jag kan ta lite bilder…runt 4500 tror jag priset kommer hamna.
    Fredrik

• hstrom

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 08:00

O jag lurar på o sälja min F2 Ride 266, 97 liter….

Hör av dig om du e’ intresserad…

/Jonas
    0762-359555

• niklas_s

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 08:29

har en f2 compstyle 03 (freestylebräda) 95 liters som ska säljas till vintern

• dr-masse

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 09:05

Ja, jag skulle säga att det är ganska stor skillnad på en från 1994 och en från 2004. Längd, bottenkurva, volymfördelning, bredd (kanske mest bredd)har förändrats ganska rejält.

Någonstans kring 1998-99 började skillnaderna dyka upp.

Men om du är ute efter en 100-liters “åkafortbräda” är skillnaderna mindre. Då kan till å med en bräda från typ -96 vara snabbare än det mesta som går att få tag i idag, men är i gengäld ganska svåråkt och krävande.

Är det däremot ute efter något mer lättåkt/manöverorienterat så är det helt klart värt att försöka hitta något från typ -99 och framåt. Själv skulle jag sikta på typ 2000 eller 2001 om jag var ute efter en så prisvärd bräda som möjligt. Det är värt den extra tusenlappen eller två jämfört med äldre skapelser, absolut.

Du kommer nog att få tag i en hundraliterssak, just nu verkar det lite lugnt på begmarknaden (de flesta har väl handlat upp sig och seglar nu).

Surfa På!

• _d_

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 16:15

har lagt en annons till dig. smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 100l brädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.