Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 11 m/s på i GBG idag…

• 11 m/s på i GBG idag…

Publicerad av oden031 på 25 juni, 2009 vid 14:33

Nån som kan förklara hur det kan blåsa så mycket på Reabs mätare inne i stan idag, men ute vid vid Rörö bara max 8 m/s en kortare stund…Lokal bris eller:)? Blir ju så sugen när man sitter på jobbet o flaggorna vajjar mycket…..

hakuna svarade 15 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • Knatte

Gäst
    25 juni, 2009 vid 15:57
    oden031;555365 wrote:
    Nån som kan förklara hur det kan blåsa så mycket på Reabs mätare inne i stan idag, men ute vid vid Rörö bara max 8 m/s en kortare stund…Lokal bris eller:)? Blir ju så sugen när man sitter på jobbet o flaggorna vajjar mycket…..

Kan lugnt säga att det säkert blåste 11 m/s ute i Björlanda vid lunch idag.. Tror inte det var bris, då det blåste nord-ostligt eller så..

• guppy

Medlem
    25 juni, 2009 vid 16:03

Jag tror inte Grötö (menar du, va?) visar rätt på ostliga vindar. Jag vet inte exakt på vilket hus den sitter, men den har alltid visat mest på V och NV.

Det är f.ö. synd att Grötö Södra inte finns kvar. Sydliga vindar visas också helt fel på Grötö N.

• oden031

Medlem
    25 juni, 2009 vid 16:08
    Guppy;555382 wrote:
    Jag tror inte Grötö (menar du, va?) visar rätt på ostliga vindar. Jag vet inte exakt på vilket hus den sitter, men den har alltid visat mest på V och NV.

Det är f.ö. synd att Grötö Södra inte finns kvar. Sydliga vindar visas också helt fel på Grötö N.

Ja precis, Grötö menar jag:)
    Ok så det var verklig vind och ingen bris, då vet man det iaf att man kan lita på “city” mätaren på ostligt, tack:)
    Ja Grötö Södra saknar man verkligen på sydliga vindar, för om de tänkt att Jörlanda mätaren “ersätter” den så är det ju helt fel, den visar ju aldrig vind nästan…
    Knatte: Roligt att höra att det blåste bra även i Beeris:), körde du nåt? Sillvik hade nog funkat bra idag va?

• Knatte

Gäst
    25 juni, 2009 vid 17:33
    oden031;555384 wrote:
    Ja precis, Grötö menar jag:)
    Ok så det var verklig vind och ingen bris, då vet man det iaf att man kan lita på “city” mätaren på ostligt, tack:)
    Ja Grötö Södra saknar man verkligen på sydliga vindar, för om de tänkt att Jörlanda mätaren “ersätter” den så är det ju helt fel, den visar ju aldrig vind nästan…
    Knatte: Roligt att höra att det blåste bra även i Beeris:), körde du nåt? Sillvik hade nog funkat bra idag va?

Nä, jag vara bara nere och solade och blev förbannad på BKSS och deras oreda med båtarna..:blush:

Sillvik hade säkert funkat jäkligt bra idag:laugh:

• mjons

Medlem
    27 juni, 2009 vid 05:39

Det finns alltså bra ställen att surfa på även vid ostlig vind i Gbg..?

• Knatte

Gäst
    27 juni, 2009 vid 06:56
    mjons;555684 wrote:
    Det finns alltså bra ställen att surfa på även vid ostlig vind i Gbg..?

Sillvik funkar bra vid ost och så kan du väl surfa ute på Hönö/Foto på ostligt också. Har dock aldrig surfat där ute, men ryktet säger att det funkar bra.:smirk:

• mjons

Medlem
    27 juni, 2009 vid 07:11

Ok, tack.

Hönö/Fotö känns långt och krångligt.. men Sillvik, det är väl typ Lilleby va?

Ha det bra, Knatte. Vi hörs. 😉

/M

• Knatte

Gäst
    27 juni, 2009 vid 07:18
    mjons;555696 wrote:
    Ok, tack.

Hönö/Fotö känns långt och krångligt.. men Sillvik, det är väl typ Lilleby va?

Ha det bra, Knatte. Vi hörs. 😉

/M

Japp! Förbi Lilleby..
    Se spotguiden: http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=16&Page=2&WindDir=Ost&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=165

På öarna är det vid foten av Fotöbron och intaget/Bagglebo uppe vid Öckerö som funkar, även om det är långt och krångligt om man skall snabbsurfa:tongue:

• hakuna

Medlem
    13 juli, 2009 vid 07:12

F ö så skrev GP i helgen att det var någon station i fjällen som hade haft det blåsigast förra dygnet: 58 m/s.

Korrläsaren på semester?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 11 m/s på i GBG idag…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.