Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › 11m/s imorgon
-
11m/s imorgon
Publicerad av mattiasg på 21 mars, 2003 vid 09:09Verkar lovande för morgondagen, någon mer som ska ut i stenungsunds trakten?
/Mattiaslars_k svarade 21 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Var exakt ska du ut? Verkar bli bäst norr om GBG. Något ställe med vågor? Har inte surfat norr om Björlanda…
-
Fan jag e såå sugen…men tror inte jag klarar av kylan.
Vad har du för skydd mot kylan?
-
Jag kommer nog att hålla till i Getskär (StoraHöga). Det ligger i Hakefjorden så där blir inga vågor att skryta med.
/Mattias -
Kör med NeilPryde3000 5/3 och har en shorty under, lite korvstoppning men det funkar, huva, våtskor samt nya 2mm flugfiskehandskar som jag ej har provat ännu.
/Mattias -
Jag kör med torrdräkt med armlös shorty under. Dominans-huva, 1.5 mm dykar-neoprenstrumpor innanför 4 mm vanliga neoprenskor. Biltemas neopren-fingerhandskar som jag klippt upp handflatan på och halvvägs upp på fingrarna (ej lillfingret). Handskarna inkräktar ej på greppet på detta vis.
-
Vad ska ni med handskar och luva till när det är över 10 grader sol och varma vindar, det är ju på senhösten de grejerna behövs?
-
Blir ju inte så varma vindar när de kommer från havet som håller 1.5 grader vattentemp. Inte som hos er i V-ås…
Sen tycker jag dessutom att jag ser så grymt cool ut i min huva. -
hehehe gummiluvan är ju väldigt sexig
här ligger isen kvar en bit ut men blåser det i ordentligt under morgondagen kan man ju inte motstå att ta ett par vändor fram till iskanten och leka lite! -
Ja, det finns ju de som gillar sånt…
Se bara upp för mega-dingen du får när du bränner in i isflaket =) -
det har man redan varit med om, så man får ta det lite försiktigt och vara lite mer uppmärksam på is i vattnet!
-
Om sen fenan ryker efter den hastiga impacten så sätt seglet på isflaket Det är så man surfar uppe i norr!? (/Fd. umebo)
-
1,5mm dykarneoprensockor:
var köper man dem vad kostar de?
Har problem med frusna fötter.
Logga in för att svara.