Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 11m/s imorgon

• lars_k

Medlem
    21 mars, 2003 vid 20:46

Dykarbutik är ett hett tips. Jag köpte mina på Atlantis på Södra Vägen, nära korsvägen.
    Av märket waterproof, kostar 240 kr, sköna som fanken:
    http://www.waterproof.se/accessories/boots.html
    Här är för övrigt en mkt dålig bild på mina Biltema hanskar, som jag har “förbättrat”:

• calle_kuling

Medlem
    22 mars, 2003 vid 13:51

Varför inte ta ett par rejäla boxarhandskar och klippa lite i flatan?? tongue.gif

• lars_k

Medlem
    22 mars, 2003 vid 17:01

Ja, varför inte?
    Var ute 2 timmar idag med dessa handskar, till slut frös jag lite om fingertopparna. Skyddar mot vindens kyleffekt men ej om man doppar dom i drickat stup i ett. Neoprensockarna höll värmen grymt bra. Silvertejpade runt sockan/benet så det blev nästan helt tätt.

• calle_kuling

Medlem
    22 mars, 2003 vid 18:06

Ahaa.. de va som tusan.. Jag ska ut nästa gång det blåser har jag bestämt.

Det är nog värt ändå att klippa handskarna, (har torrhandskar som blir för tjockt), funderar bara på om man ska dra över en diskhandske över det hela när man klippt också ?!

Tempen är nog 1-3 grader här nu, men det är skitsamma om man har hela dräktkittet (känns så iaf varje gång man ligger i spat, men inte när man är på torra kalla land)..

• lars_k

Medlem
    22 mars, 2003 vid 19:07

Det var nog 2-3 grader i vattnet och 4-5 grader i luften i Apelviken idag. Helt OK att surfa i. Ett par grader kallare funkar säkert också så det är bara att köra. Om du ska klippa i ett par dyra torrhandskar är kanske tveksamt. Biltemas fulhandskar kostar bara 120 kr så det är ingen större förlust om du inte blir nöjd. Jag vill inte ha något som inkräktar på greppet, får kramp direkt. Har testat diskhandskar tidigare men det funkade inte, de korvade sej i handflatan. Möjligtvis kan du kanske testa diskhandskar underst och ha neoprenhandskarna utanpå…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 11m/s imorgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.