Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 120-130 liter. era förslag på bräda?!!

• erkan76

Medlem
    13 juni, 2011 vid 21:29

från 2008 till 2006 på segel är en liten skillnad men ändå en stor skillnad !…det va bra skick på dom men ville inte ha det till samma pris som när jag trode det va 2008 grejer ….brädan som jag bara ville köpa först utan segel gick inte av någon anledning sen ?….han ville väl sälja grejerna till någon som inte kollade upp året på dom ? men men missförstånd eller vad man kan kalla det ….

• Knatte

Gäst
    14 juni, 2011 vid 04:50
    Quote:
    Ursprungligen postat av erkan76
    haha skit snack brädan är 2007 och seglerna va från 2006 om du kollar upp så finns det även nummer på seglerna som du kan kolla upp på nätet och då är det 2006…så inge skit snack ….så då lurade du den andra killen också…!!!!!!!!!!!

Ett år hit eller dit spelar väl ingen roll. Det är ju skicket på grejerna som räknas.

Det spelar ingen större roll med ett år hit eller dit på en bräda, men det påverkar ju priset vilken årsmodell det handlar om..

• erkan76

Medlem
    14 juni, 2011 vid 12:42

absolut men brädan ville jag köpa för den pengen han ville ha för den när jag trode det va en 2008, men seglerna som va från 2006 som jag inte ens ville ha från början ville jag ha billigare i så fall …men spelar ingen roll nu ..shit happens 🙂
    jag får leta reda på en ny bräda

• herr-pelegrin

Medlem
    14 juni, 2011 vid 18:48

Jag kanske missat något men sas det inte att det inte fanns någon X-Cite Ride till försäljning. Det ligger ju en 120 ute på Surfzone, Brädor säljes:

Freeride bräda som passar till de flesta. Fws Helt oanvänd. Utplockad 2011. Köpt på surfers.se Säljer då jag fått en bra deal på kites och tänkte prova på lite.. Ted … 124 Excellent 10,500.00kr 2011-5-30 14:42

• bicless

Medlem
    14 juni, 2011 vid 21:38
    erkan76;658765 wrote:
    såg nu att surfspot säljer AHD Fast Forward 130 liter för 7990:- någon som har erfarenhet av den …varför så billigt för en ny 2011 ?

Subjektiva omdömmen om AHD fast forward (som jag ju också säljer)
    Brädan är en av de med bredast register jag testat (platt, chopp, vindregister), Jag kör själv den ofta och vi säljer massvis så måste finnas många som har den och kan uttala sig. Den är billigare än många andra, dels för att den är på rea, men även för AHD medvetet behållt design och shape några år eftersom den blivit som omtyckt och fått bra testresultat kan man få ner priset genom att bara köra vidare med samma form/design.

Fenan som ingår är troligen lyxigare än många 12.000 brädor (select ride prepeg) och den är i sandwich och lika lätt som många dyra lättviktsversioner.

Vill du testa så har vi demobräda.

+Lätt vikt (sandwich), lättkörd, förlåtande, tar sig över chopp enkelt, autoplanar, man behöver inte aktivt kämpa med brädan, plug and play (svår att misslyckas med)
    – Känsligare än ASA konstruktion (men lättare och allertare i sväng), inte supersnabb toppfart jämfört med exemplvis freerace.

• lukasw

Medlem
    19 juni, 2011 vid 13:16

sluta snacka skit du sa är det bra skick ¨tar jag allt

• erkan76

Medlem
    19 juni, 2011 vid 13:38

ja om dom va 08-or och lukas sluta med att hota att komma hem till mej och sloss..börjar undra va ditt problem är !!!!
    skrev ju förfan att det va ett missförstånd jag vill inte ha saker som är äldre än 07 är det så jävla svårt att förstå !!!! Fattar inte vad du vill , du säger att dom är sålda så alla är väl glada och nöjda …eller ????????

• lukasw

Medlem
    19 juni, 2011 vid 13:44

jag skrev att jag kommer så du kan se men skit samma nu han som köpte är nöjd tog allt utan v8 hade redan en. alla är nöjda och jag tänker inte slåss pga surf prylar men kalla inte mig att jag blåste dig, du fick alle pengar tillbaka, du sa att du tar allt om allt kommer se bra ut för att du hade ingenting och det var bra pris

• erkan76

Medlem
    19 juni, 2011 vid 14:03

är väll bara lägga upp bilder här och bevisa om det är så viktigt för dej nu när sakerna ändå är sålda att det är 07 och 08 på dom sakerna så kan du sluta tjaffsa ….man kan se på V8 att dom har ändra formen mellan 06 och 07 väldigt lätt att kolla upp och sen finns det ett nr på segel påsen som man kan söka på så ser man exakt vilket år det är, och grafiken på brädan är inte samma på 07 och 08 vet inte hur jag ska förklara bättre men det är faktiskt ganska lätt att se årtal på vindsurfing saker då dom ändrar grafik och form från år till år …eller ? jp brädan spellar ingen roll då det är så gott som samma bräda mellan 07-08 bara annan grafik men seglerna är en ganska stor skillnad på 06 och 08 både på tekniken och matterial.Hoppas vi har dragit ett streck över det här nu !!!!!!! Jag anklagar inte dej för något kan förstå att det kan bli fel ibland men när du blir arg och inte kollar upp det sj…..rätt ska vara rätt spelar ingen roll om det är bra skick på sakerna .

• erkan76

Medlem
    19 juni, 2011 vid 14:06

fan ser ut som två griniga gubbar som klagar på varandra ..hoppas vi roar många som läser det här 🙂

• lukasw

Medlem
    19 juni, 2011 vid 14:11

Det är lungt med mig men jag skrev inte att segel var från 08, bara brädan men de är borta nu lycka till med letande

• erkan76

Medlem
    19 juni, 2011 vid 14:14

för står att det blev ett missförstånd när du sa på mobilen att allt va från 08 men hoppas att du klarar av att kolla upp vad det är för årtal på saker nu 🙂

• wavejump

Medlem
    19 juni, 2011 vid 14:22

Det var jag som köpte brädan och riggen!
    Sluta att snacka om min bräda nu! Annars vill jag fan ha betalt…;-)

Tack föresten Lukas, grejorna var i mint condition såg helt oanvänt ut, mer viktigt än årsmodell.
    Att brädan dessutom var den superlätta dyrare varianten vart en extra bonus…
    Jag tror det blåser för lite i Svedala därför snöar vi in på att köpa nytt hela tiden och tror att en bräda och rigg från 2007 måste skickas i sopkomprimatorn. Men jag är tacksam som fan för det jag kan köpa skitfina grejor för småpengar. Och dessutom ha pengar kvar att åka utomlands att surfa.

Snälla sluta bråka om brädan nu jag är nöjd.
    //Mikael

• erkan76

Medlem
    19 juni, 2011 vid 14:32

kul att du är nöjd och det va en super fin bräda !! men riggen är från 06 😉 men den funkar säker super bra !!!

• e-hansson

Medlem
    19 juni, 2011 vid 20:23

åter till dina brädbekymmer då. har själv ganska liten erfarenhet av den typen av brädor, enda jag seglat på är tiga 130l, som numera tillverkas av bic och heter bic techno pro. den är riktigt grym, dock svår att få tag på.

http://www.wallensport.se/product.php?id_product=577

sen såg jag lite recensioner om rrds nya firemove och den verkade dom grymt nöjda med men då är det ju en ny bräda…

http://www.surfers.se/SurfersTV/

blev själv sugen på 110 litarn

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 120-130 liter. era förslag på bräda?!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.