Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 125cm wakestylebräda tips ?
-
125cm wakestylebräda tips ?
Publicerad av psychonauten på 7 augusti, 2006 vid 13:27Nån som har nårra tips ?
Vill ha en pigg och ’poppig’ bräda 🙂walle svarade 18 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Någon av dom här:
otroligt grepp (konkav) och snabb bräda, ”shark skin” gör att den har minimalt dragg, släpper vattnet superlätt, poppar som en gud!
Billigare hittar du inte…
Jag påstår att den e en av dom bästa brädorna i år!
skön bräda med lite mindre rocker än CrazyFly brädan = planar något tidigare.
en bra plattvatten bräda som även funkar fint allround!
Även denna har en undersida som liknar ”sharkskin” finns i två prisklasser, den dyrare är nästan omöjlig att knäcka…Om du åker till Öland/Gotland eller Varberg när jag e där så kan du testa dessa…
-
walle wrote:Jag påstår att den e en av dom bästa brädorna i år!
Fett att ha fått testa så många brädor att du vågar påstå något sånt, så många kitedagar skulle jag döda för. 😉
-
Milkman wrote:walle wrote:Jag påstår att den e en av dom bästa brädorna i år!
Fett att ha fått testa så många brädor att du vågar påstå något sånt, så många kitedagar skulle jag döda för. 😉
Att du orkar bry dig…
Killen ville ha tips på brädor inte få en tråd sabbat av ett jevla pucko.Har testat dessa -06:
Cabrinha
Naish
Tablas
North
skywalker
cautionoch 3-4 tillverkare till
om jag nu testat dessa och håller CF brädan i top så bör väl CF brädan vara en av dom bättre i år, enligt mina egna bedömningar!?
P.s jag säljer inga kites, brädor eller något annat, jag får ingen förtjänst på något av det heller. testa brädorna och se vad du själv tycker.
-
Ja det låter ju rimligt. Man får ju rätt feta abstinensbesvär som det är nu. Och inte verkar det bli en blåsig dag här i närheten denna vecka heller. Bor helt klart på fel ställe.
-
Milkman wrote:Ja det låter ju rimligt. Man får ju rätt feta abstinensbesvär som det är nu. Och inte verkar det bli en blåsig dag här i närheten denna vecka heller. Bor helt klart på fel ställe.
va inte du på Gotland?Öland va najs men inget vidare vågor så vi drog till plattvattnet…
-
Crazyfly verkar vara en trevlig bräda. Är det wake-inserts skruvhål på den?
Ska köra wakebindningar tänkte jag.Vad kostar den ? verkar vara hemligt.. 😉
-
Spleene RIP 22 eller 28 (122 x 37). Supersnabb, liten rocker, flextippar, livlig, grymt påpp.
-
psychonauten wrote:Crazyfly verkar vara en trevlig bräda. Är det wake-inserts skruvhål på den?
Ska köra wakebindningar tänkte jag.Vad kostar den ? verkar vara hemligt.. 😉
det är ca 190mm c/c mellan yttre hålen, sedan har du innanför oxå.(på min bräda 127×38)
och det e vanliga inserts.Priset ligger på max 4790:- men dom körde en deal på 3999:- i början av sommaren… maila eller ring för exakt pris, jag vet inte.
det e http://www.kitesweden.se som säljer CrazyFly
http://www.surfstore.se säljer Skywalker brädorna väldigt bra pris på dom också!
Logga in för att svara.