Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen 12v kupévärmare

• 12v kupévärmare

Publicerad av styret på 29 september, 2004 vid 21:30

jag ahr för mej att jag har sett 12volts kupévärmare i typ biltema för nått år eller två sen men nu när jag kollar hittar jag ingen.
    är det jag som är helt bakom flötet (är ju inte ovanligt) eller finns det nån annanstans?

jag som är lat men seglar mycket glömmer/skiter alltid i att ta in dräkten, nu när natttemperaturen börjar skunka så är itne dräkten så jätteskön att ta på sej på morronen efter. jag tänkte att man kunde lägga upp dräkten i bilen med en ltie värmefläkt, typ kupevärmare, riktad mot den/innuti den medan man kör så borde iallafall kroppen på dräkten vara lite trevligare att ta på sej.

styret svarade 20 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • ola_p

Medlem
    30 september, 2004 vid 06:19

Ta med en extra handuk, rull in dräkten i den. promenera runt på rullen… voila! mkt skömare att ta på sig…

• styret

Medlem
    30 september, 2004 vid 06:35

vafan jag glömmer ju alltid handduk att toska sej med, än mindre lär jag komma ihåg en åt våtdräkten.

• surfen

Medlem
    30 september, 2004 vid 07:05

Biltema gå till BIL/Biltillbehör/vinterbilen wink.gif

Eller sök på Kupévärmare

• styret

Medlem
    30 september, 2004 vid 07:32

har vart där. bara 230värmare

får inte riktigt ut den effekten i 245an

• surfen

Medlem
    30 september, 2004 vid 11:47

Kan tro de jag! Så där går det om man har för bråttom tongue.gif

• gurra1978

Medlem
    30 september, 2004 vid 15:37

Det finns en på Jula .

Beskrivning:
    Fläkt 12 V, 150 W. Med denna varmluftsfläkt får du direkt värme i bilen för upptining av vindrutor eller uppvärmning. 2 m kabel som kopplas direkt till bilens 12 V cigarettuttag. Perfekt i personbilar, lastbilar, båtar, vid camping mm. Fläkten monteras enkelt på intrumentbrädan med dubbelhäftande tape och det medföljande fästet. Automatisk värmekontroll.

Pris: 149 kr

OBS! 150 W är inte mycket. Ett stearinljus motsvarar ca 100 W, ungefär den värme vi människor utstålar.

• brickan

Medlem
    30 september, 2004 vid 16:04

Visst är inte 150w så mycket men tänk på att säkringen oftast är på 10A i cigg uttagen.
    den är lätt att byta till en 15 utan rick för brand

• styret

Medlem
    30 september, 2004 vid 16:26

150w lär räcka för att värma upp våtdräkten pväg till surfet.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 05:03

10, snarare 30A om jag får be….. wink.gif

• surfen

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 07:54

Ohms lag(Effekt som utgår från Ohms) P=U*I 150W/12V= 12.5A eller??

• styret

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 08:14

vafan! jag ahr hittat min värmare! skit i ampere.
    jag slutade elprogrammet och började estetisk för att slippa sånt här… …och för att kunna surfa mer.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 10:15

Jag läste microelektronik för en massa år sen, och nu bestämmer jag min arbetstid hur jag vill enl. min arbetsgivare grin.gif Så det blir distansjobb 4dagar vecka med en massa övertid på kvällen, sen åker jag till jobbet på fredagen och äter lite frukost med mina kolleger. Men oftast så blir det akuta kundmöten (vind), grin.gif wink.gif

• surfen

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 10:18

Ska logga in också.
    Har en massa kunder på Öland/Kalmar, och dom måste man besöka. Det är lustigt för det blåser ofta när jag åker till dom tongue.gif

• styret

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 10:34

hehe. men utbildningen är mer seriös och det är ju nu jag vill surfa. Framtiden tar vi när den kommer…

men ska man ha lite framförsikt så blir man inget där jag går nu, allså arbetslös. vilket betyder surf.

• Johan!!

Gäst
    2 oktober, 2004 vid 01:24

Räcker nog desvärre inte.
    Jag har en sådan i min buss för att ta bort imma på rutan och visst blåser det lite men någon värme går knappt att känna av!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen 12v kupévärmare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.