Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 15/11 eller 15/9 Waroo 07..?

• dsl

Medlem
    1 februari, 2007 vid 21:43

@psychonauten 363121 wrote:

Jag väger 65 och är inte igång under 7 med min 14 på 123cm bräda.
    däremot funkar 9m2 från 9m/s utmärkt..

väger du 65 och inte kommer ingång förrän 7m/s med waroo 14 så är det nåt tokigt! körde själv 14 hela förra säsongen håll höjden vid 6 och började ha kul vid 7 och jag väger 90kg.
    14 -06 (kanske inte alla, men alla jag sett) ska ha 2-3 extra knutar på baklinorna, och sedan fästas längst upp dvs mot kiten, där nånstans får man ut mest power, dom missade dom där knutarna i kina på en del w14, kanske detta som gör att du kommer igång så sent?

• tomw

Medlem
    1 februari, 2007 vid 22:16

Jag kör Waroo Pro 11 och en 2006 Waroo 7a.

75+kg, ingen unhooked, men kitare 4 år. 47år (bedöm själv)

Har funderat och frågat om jag skulle ha en 15 eller 13 till detta.

Få svar att 15-11-7 är kanon kombo, men många i min viktklass säger att 13 är störste kite som behövs.

Jag skulle satsa på 13-9 och en liten större bräda till dem riktig lätta dagar.

Tror att du KAN kör med 15 in vindar som överlappar 9an, men du skulle har mycket roligare på en 13 vid 7-10ms. 9an gå nog fint vid 10ms med du få mycket mindre häng med den.

Waroo 7-9-11 är en snabbare kites, sedan 13 o 15 har djupare profil och är mer som lättvind kites enligt SQ på Best.

Tycker själv att 3 kite quiver krävs, även med nya SLE o Bow Kites.
    15-11-7 eller 13-9-7

På 7an i Grekland

TW

• nilsson

Medlem
    1 februari, 2007 vid 22:42

Förra året körde jag på Slingshot turbodiesel 16 och 12, detta året blir det Turbo diesel2 strl. 14 och 9. 1 max 2 kajtar räcker fullständigt i mitt tycke. Jag hade satsat på 13 och 9 i ditt fall!
    P.s sen hade jag lagt pengarna på en riktigt grym bräda istället , men det kanske du redan har. D.s

• telekiter

Medlem
    2 februari, 2007 vid 10:59

@TomW 363143 wrote:

Jag kör Waroo Pro 11 och en 2006 Waroo 7a.

75+kg, ingen unhooked, men kitare 4 år. 47år (bedöm själv)

Har funderat och frågat om jag skulle ha en 15 eller 13 till detta.

Få svar att 15-11-7 är kanon kombo, men många i min viktklass säger att 13 är störste kite som behövs.

Jag skulle satsa på 13-9 och en liten större bräda till dem riktig lätta dagar.

Tror att du KAN kör med 15 in vindar som överlappar 9an, men du skulle har mycket roligare på en 13 vid 7-10ms. 9an gå nog fint vid 10ms med du få mycket mindre häng med den.

Waroo 7-9-11 är en snabbare kites, sedan 13 o 15 har djupare profil och är mer som lättvind kites enligt SQ på Best.

Tycker själv att 3 kite quiver krävs, även med nya SLE o Bow Kites.
    15-11-7 eller 13-9-7

På 7an i Grekland

TW

Jag ser nog vad du har under fötterna på bilden. Fantastisk bräda den där haj arten. Verkar som det kommer en lättvindsvariant av den till sommaren.

Sorry, menade inte kapa tråden så här.

/Urban.

• psychonauten

Medlem
    2 februari, 2007 vid 11:28

@dsl 363134 wrote:

väger du 65 och inte kommer ingång förrän 7m/s med waroo 14 så är det nåt tokigt! körde själv 14 hela förra säsongen håll höjden vid 6 och började ha kul vid 7 och jag väger 90kg.
    14 -06 (kanske inte alla, men alla jag sett) ska ha 2-3 extra knutar på baklinorna, och sedan fästas längst upp dvs mot kiten, där nånstans får man ut mest power, dom missade dom där knutarna i kina på en del w14, kanske detta som gör att du kommer igång så sent?

Jag har 5 knutar. När jag körde en skywalker 130cm i våras (som jag tyvär strulade bort) så var jag uppe på vattnet med min 14 bra länge, till och med en dag när vissa med sina 16c gick upp på land kunde jag hålla höjd.

Nu kör jag med en BEST pro 123cm, och mycket rocker. av dom brädor jag kört är det den absolut svåraste att ta höjd med, den planar väldigt väldigt sent. men de tär en grym bräda när man väl kommer igång 🙂

Kanske ska skylla det lite mer på brädan, för med skywalkern så var det andra visor.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 15/11 eller 15/9 Waroo 07..?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.