Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 16 eller 18 kvadrat?
-
V4 an skall vara speciellt bra i lite vind. Sen tror jag Huber har rätt verkar svårt att få något att funka bra i 5 m/s överhuvudtaget i allafall med en vikt kring 90 kg Stor kite och stor bräda möjligtvis. Verkar som att det mesta börjar funka i 6 m/s och uppåt magisk gräns kanske.
-
Med en Titan 21.5 eller Psycho 2 21 så kan du köra i 5 m/s utan problem även om du väger 100 pannor eller mer. Du fixar det troligtivs med en Psycho 2 17 också. Går nog t.o.m att hoppa lite smått. Sedan är ju bara frågan hur kul det är…. fast nog fanken slår det att sitta på strandkanten och sura.
Själv har jag dragit ”gränsen” vid Titan 15.5 (och Psycho 2 17 när den kommer) eftersom jag uppskattar att kiten är iaf hyffsat snabb. Fast jag väger ju bara 75 kg iofs./Kaj(Tech)
-
Ja jag har förstått att foils funkar bättre i lite vind. Ok Ja det måste vara tusen gånger bättre än att stå på stranden ok titta eller ännu värre! Ligga under kiten i vattnet och svära för att 65 kg killarna susar runt huvudet på dig och det händer inte ett skit när du skall försöka. Nu vet man ju att det inte beror på att man är helt värdelös som inte kan när andra kan för lite vind är förlite vind helt enkelt.
Logga in för att svara.