Senaste nytt Forums 195cm behöver torrdräktsråd

• 195cm behöver torrdräktsråd

Publicerad av anonym-anvandare på 2 november, 2003 vid 12:35

Halloj,

är lång (195cm) och smal och behöver torrdräktsråd från andra långa (>190cm med långa ben och armar samt smala).

Vilken dräkt funkar har ni och är ni nöjda med den vad gäller värme, komfort och passform? Finns det några märken som levererar extralång/smal, typ strl B154 eller nåt sånt?

/Det var lite kallt i helgen (8 resp. 5 grader) med löstagbara ärmar och 2/3mm dräkt…

anonym-anvandare svarade 21 år sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • skywalker

Medlem
    2 november, 2003 vid 12:43

Vad har du provat för några ?

Känner igen problemet även om jag inte är lika lång som du. Jag kör på en RipCurl 4/3 MT (MediumTall). Är supernöjd med den. Finns ju tjockare också, men jag kör med en shorty under så jag klarar mig hyffsat även när det kyler till. Du skulle kanske kunna ha en LT.

• jopi

Medlem
    2 november, 2003 vid 13:03

Jag förstår vem det är som ställer frågan fast du är anonym smile.gif
    Varför ringer du inte Masse (eller det kanske du redan gjort), han har nog något tips.

• s

Medlem
    3 november, 2003 vid 09:59

Jag är visserligen bara 186cm men jag har väldigt långa armar (204cm mellan fingerspetsarna då jag sträcker ut armarna).

Jag har en Pro-Limit i storlek 53 LT (Large Tall). Den har faktiskt väääldigt långa armar! Det är t.o.m. att de är långa för mig! Benen är också väl tilltagna vilket är skönt.
    Testa den! Finns på http://www.surfcompaniet.se i Göteborg.

/Staffan

PS. Sedan tycker jag att du skall testa ZF Steamer 5/3 och inte torrisen. Den är smidigare och lika tät! Kolla här: http://www.pro-limit.com/displayitem.php3?item_id=489 DS.

• diil

Medlem
    5 november, 2003 vid 00:38

Jag har en Neilpryde E3 Eclipse 5000 (tror det är det korrekta namnet), stl Euro LT/102. Visserligen ingen torris, men varm och skön som attans. Jag är 196cm/90kg med orangu-armar, och har seglat med is i vattnet, fungerande. Den är super!/Daniel

• anonym-anvandare

Medlem
    5 november, 2003 vid 22:18

En jobbpolare har också en sån (Nisse Pryd 5000) och är helnöjd även han p.g.a dess smidighet tillsammans med värmen.

Synd att de är så dyra bara…
    Tack för tipsen, även om det var få som svarade smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums 195cm behöver torrdräktsråd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.