Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › 1:a trick new school freestyle ?
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
1:a trick new school freestyle ?
Publicerad av bjornen på 20 januari, 2007 vid 19:17Vad rekomenderar ni att man lär sig som första trick ?
//Björn
naish svarade 17 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Jag läste någon stans att det kan ta från några dagar till flera år att lära sig vulcan. Gissa vilken tid det kommer att ta för mig…:smirk:
Tack för tipset
//Björn
-
vad sägs om heli-tack, går både att göra i planande vind och när vinden inte räcker till.
//Micke
-
Heli tack är ju jäkligt new school 🙂
Jo det kan ta tid at lära sig vulcan, först måste man ju lära sig poppa brädan, sen poppa och landa baklänges. Men det är enklaste av new school tricken och nog enda sättet att börja för att komma vidare mot spock etc.
Willy scipper är ett annat bra trick att börja med för att lära sig poppa.
-
@Oscar 361811 wrote:
Heli tack är ju jäkligt new school 🙂
Jo det kan ta tid at lära sig vulcan, först måste man ju lära sig poppa brädan, sen poppa och landa baklänges. Men det är enklaste av new school tricken och nog enda sättet att börja för att komma vidare mot spock etc.
Willy scipper är ett annat bra trick att börja med för att lära sig poppa.
Som du skriver läste jag på Guy Cribbs instruktion att vulcan är ett bra grundtrick att lära sig, mycket lättare att gå vidare till nästa.
-
Att lära sig laga brädor är en alltför underskattad kunskap inom just freestyleseglingen tycker jag. Det var, tro det eller ej, faktiskt ganska länge sedan jag lagade något.
-
Vad fan har han gjort?? Måste vara transportskador eller så har den ramlat av taket.
Neeej.. nu vet jag. Han kom på att han vill ha Flaka-nos…. detta var på fyllan allatså!
-
Äsch, det där är ju bara småflagor om man såg hur dom behandlade en bräda i Beerlanda surfers El yague filmen. Var det inte någon som slog av en bräda där ? I fyllan ?;)
-
Fick en lite rapport; skada vid flyget ned ersätts av flygbolaget.
Logga in för att svara.