Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 1:a trick new school freestyle ?

• oscar

Medlem
    21 januari, 2007 vid 11:57

Vulcan

• bjornen

Medlem
    24 januari, 2007 vid 13:39

Jag läste någon stans att det kan ta från några dagar till flera år att lära sig vulcan. Gissa vilken tid det kommer att ta för mig…:smirk:

Tack för tipset

//Björn

• militaren

Medlem
    24 januari, 2007 vid 21:19

vad sägs om heli-tack, går både att göra i planande vind och när vinden inte räcker till.

//Micke

• oscar

Medlem
    25 januari, 2007 vid 07:12

Heli tack är ju jäkligt new school 🙂

Jo det kan ta tid at lära sig vulcan, först måste man ju lära sig poppa brädan, sen poppa och landa baklänges. Men det är enklaste av new school tricken och nog enda sättet att börja för att komma vidare mot spock etc.

Willy scipper är ett annat bra trick att börja med för att lära sig poppa.

• basse

Medlem
    25 januari, 2007 vid 07:13

@Oscar 361811 wrote:

Willyn är ju riktigt bra även för att lära sig laga brädor!! 😀

• bjornen

Medlem
    25 januari, 2007 vid 08:08

@Oscar 361811 wrote:

Heli tack är ju jäkligt new school 🙂

Jo det kan ta tid at lära sig vulcan, först måste man ju lära sig poppa brädan, sen poppa och landa baklänges. Men det är enklaste av new school tricken och nog enda sättet att börja för att komma vidare mot spock etc.

Som du skriver läste jag på Guy Cribbs instruktion att vulcan är ett bra grundtrick att lära sig, mycket lättare att gå vidare till nästa.

• oscar

Medlem
    25 januari, 2007 vid 12:04

@Basse 361813 wrote:

Willyn är ju riktigt bra även för att lära sig laga brädor!! 😀

Det menar du inte 😀 men med lite tur så tar garantin det. Lätt att hävda att en freestylebräda ska tåla freestylesegling.

• basse

Medlem
    25 januari, 2007 vid 12:13

Att lära sig laga brädor är en alltför underskattad kunskap inom just freestyleseglingen tycker jag. Det var, tro det eller ej, faktiskt ganska länge sedan jag lagade något.

• adde

Medlem
    25 januari, 2007 vid 12:54

@Basse 361868 wrote:

Att lära sig laga brädor är en alltför underskattad kunskap inom just freestyleseglingen tycker jag. Det var, tro det eller ej, faktiskt ganska länge sedan jag lagade något.

Nikke borde gå en kurs…

IMG_0620.jpg

• fastforward

Medlem
    25 januari, 2007 vid 13:29

Hur tusan åstadkommer man de där skadorna?

• basse

Medlem
    25 januari, 2007 vid 14:23

Vad fan har han gjort?? Måste vara transportskador eller så har den ramlat av taket.

Neeej.. nu vet jag. Han kom på att han vill ha Flaka-nos…. detta var på fyllan allatså!

• bjornen

Medlem
    25 januari, 2007 vid 14:42

Äsch, det där är ju bara småflagor om man såg hur dom behandlade en bräda i Beerlanda surfers El yague filmen. Var det inte någon som slog av en bräda där ? I fyllan ?;)

• adde

Medlem
    30 januari, 2007 vid 14:33

Fick en lite rapport; skada vid flyget ned ersätts av flygbolaget.

• tdk

Medlem
    7 mars, 2007 vid 14:06

@Bjornen 361897 wrote:

Äsch, det där är ju bara småflagor om man såg hur dom behandlade en bräda i Beerlanda surfers El yague filmen. Var det inte någon som slog av en bräda där ? I fyllan ?;)

Haha….. Det är väl inte heeeela sanningen. men visst…

• bjornen

Medlem
    7 mars, 2007 vid 14:10

@TDK 368666 wrote:

Haha….. Det är väl inte heeeela sanningen. men visst…

och där gjorde du ditt 1000 inlägg. Grattis ! Aloha till dig ! Vad var sanningen om denna bräda ? Den såg väl hel ut före ingreppet om jag inte minns fel.

//Björn

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 1:a trick new school freestyle ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.