Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 2-linors bridle?

• 2-linors bridle?

Publicerad av anonym-anvandare på 16 december, 2002 vid 12:53

Hej!

Har köpt en liten beg 2-linors inflate för att ha på snön i vinter. Har tidigare bara kört 4-linors så jag har inte riktigt koll på hur bridlen skall sitta. Vore tacksam för en tydlig beskrivning.
    Har kollat på en del bilder och fått det till följande:

1. Den korta linan med knutar skall gå från styrlinan till fästet på bakkanten nära tippen.
    2. Den långa linan skall gå från styrlinan, igenom trissan på tippen, genom 2 trissor på framkanten, för att sedan gå på kors och fästas på andra sidans korta lina med knutar
    Stämmer detta?

Tack på förhand.

kitelife svarade 22 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2002 vid 08:45

Ingen som kan/orkar svara???

• anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2002 vid 10:37

Hallå!?

• anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2002 vid 11:26

Hallå!

Jag har ringen aning. Se till att leashen sitter på, och testa själv att den verkar svänga OK. Gör den det så sitter den säkert bra.
    Om du vill kan jag gissa åt dig, och då gissar jag att linorna ska sitta i kors om det går. Dvs om du kan dra dem genom höger bak-kant till vänster framkant och tvärt om, så borde det kanske funka, men jag har som sagt ingen aning…
    Jag vet ju inte ens vad det är för en kite du har.

• malmsten

Medlem
    18 december, 2002 vid 11:52

Om du har en Wipika FreeAir så låter det som om detta stämmer mot hur jag minns det. Har inte tittat närmare på andra tvålinors kites men det är säkert samma. Jag har gjort om mina till 4 linors så jag har tyvärr ingen bild.

Tänk på att styrförmågan i en tvålinors freeair beror på hur mycket du släppt ut på den fasta linan mellan styrlina och kanttippen. Om den är kort och tar mycket drag är kiten långsam och tungstyrd, om den är lång och inte tar mycket hamnar draget i brideln istället och kiten styrs lättare.

Ställ alla variabla inställningar på mitten första gången det brukar vara en bra start.

mvh
    /Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2002 vid 12:31

Aah, äntligen några svar, man tackar. Det är en windtech Quantum, tror den har samma 2-linors-bridle som övriga 2/4 linors kite, typ Freeair. Verkar allstå som jag är på rät spår, får testa i helgen och se hur det funkar.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2002 vid 13:16

Hör med dacon.biz

• kitesweden

Medlem
    18 december, 2002 vid 17:38

Jag har en gammal Naish bild som kanske kan räta ut frågetecknen
    /Mvh Lars

• kitelife

Medlem
    18 december, 2002 vid 22:57

okej here goes….

Jag tog av bridelen på en wippi en gång utan att tänka för mycket på följderna…

Jag satte sen dit dom igen så att det såg vettigt ut och så att draken flög hyffsat när man höll linorna i handen, jag fick sen se en som bridelsen satt rätt på och jag måste tyvärr erkänna att jag var inte ens nära 🙂 om jag hade tatt upp den draken hade det gått duktigt åt H-vete.!

kolla på en drake som är rätt monterad och gör likadant…

Hjälpte kanske inte så mycket men jag svara iaf 🙂

Ps. hampe har 2 linors wippi i afffären Ds.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 2-linors bridle?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.