Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 2 o 4 linors trassel

• 2 o 4 linors trassel

Publicerad av loving på 29 april, 2004 vid 15:44

Det är så här att jag har en mindre kite som för närvarande är 2 linors sustem. Den kiten ska kunna gå att konventeras till att köra med 4 linor, vilket skulle varit mycket smidigt då min andra kite är 4 linors och bara behöva ta med sig en bom…Men efter lite pysslande o tisslande efter att ha tagit bort linorna från kiten så uppstår det ett bekymmer…Kollar jag ute i kanten nu så sitter inte pigtale´sen bredvid varandra som det ser ut på en fyra linors kite, utan den ena sitter snett nedanför den andra då kiten är spetsig ute i kanten…

Min fråga är då som följande:

Går det verkligen att använda fyra linor till den eller måste jag pyssla om kiten ännu mer för att det ska funka?

Det här måste vara den mest virriga o mest förvirrande fråga som någonsin försökts formuleras här på steffo men jag hoppas ni förstår ungefär vad jag menar.

loving svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • loving

Medlem
    29 april, 2004 vid 17:03

Hmmm…Tror nog jag får knåpa ner en grafisk version av min fråga så ni fattar vad jag menar, knappt jag själv förstår vad jag precis frågat tongue.gif

• putte

Medlem
    29 april, 2004 vid 17:31

Tror nog det… Vad är det för kite?
    Kolla med återförsäljare, dom kan ev. ha koll på äldre 2-linors modeller

• patrikol

Medlem
    29 april, 2004 vid 22:08

Har själv gjort det med en Naish R3 funkade hur bra som helst vad är det för kite?

• loving

Medlem
    1 maj, 2004 vid 08:12

Det är alltså en Wipika 2001, fråga mig inte vilken modell för det framgår inte någonstans och killen jag köpte den av glömde nog nämna det för mig wink.gif. Funderade igår när jag satt lite off på festen att om man helt enkelt tillverkar , knyter två nya stumpar och knyter fast dom i trailing edgen som gör att båda repen blir lika långa, det borde vara likvärdigt med sin orginal 4linors kite. Eller?

Den stora frågan är juh sedan klart, hur f-n kommer den betee sig i luften sen? Kan bli kul laugh.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 2 o 4 linors trassel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.