-
2 segel?
funderar på att dra igång lite formula igen efter ett par års uppehåll.
Vilka strl ska man satsa på?
har ju onekligen hänt en hel del sen ja sluta med formula.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 2 segel?
Taggad: racing
funderar på att dra igång lite formula igen efter ett par års uppehåll.
Vilka strl ska man satsa på?
har ju onekligen hänt en hel del sen ja sluta med formula.
Beror väl lite på hur stor du är och var du seglar mest.
Som lättviktare på 70 kg så har jag klarat mig bra på två segel under säsongen. Jag valde 9.0 och 11.0 och det har funkat rigtigt bra. Hade mina gamla segel kvar ett tag men kände att jag inte behövde min 10.0:a. Min 11.9:a hade jag mest till lättvinds träning, inte så många race. I en race situation pumpar man mer än på träning och då orkar jag inte med att pumpa min 11.9:a.
Till 2006 ska jag bara köra med 9.0 och 11.0.
Jag seglar mest i skälderviken och Båstad så det är oftast stora vågor och rätt mycket vind. Hade jag bott vid en sjö hade jag valt 10.0 och 11.9 eller 11.6.
// Dala //
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 2 segel?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.