Senaste nytt Forums Övriga Off Topic 20 kilo, HUR FAN?! (igen)

• 20 kilo, HUR FAN?! (igen)

Publicerad av hengo på 18 januari, 2004 vid 12:39

jha hur i helvette… min kiteutrustning väger prick 20kg, övervikten kostar 280kr kg, någon som har nån bra lösning på detta problem? vill hällst inte chansa…

niklas82 svarade 20 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • zoolander

Medlem
    18 januari, 2004 vid 22:04

sälj prylarna, skit i å åka, sluta!

• dmp

Medlem
    19 januari, 2004 vid 14:13

Heliumbalonger.. hähä ne alvaligt typ 6-7 kilo övervikt ska nog inte vara nått problem.. dom tvättar här på hotellet så du behöver inte ha med dig så möe kläder.. jeans o sånnt tungt kan du typ glömma för varmt för att använda ändå..ta med dig nå tunna långbraller bara.. sen än en gång.. ta en diskret rygga som dom inte väger o lasta tungt som fan..

• hengo

Medlem
    20 januari, 2004 vid 07:50

hoho, det löste sig. man fick tydligen ha 10kg i handbagage också! laugh.gif
    Vi ses imorn!!

• mav

Medlem
    20 januari, 2004 vid 19:08

när vi flyger till lissabon för att borda vår segelbåt som vi ska bo i i nästan tre månader får vi ta med 15kg plus 7kg i handbagage… på dom 22kg ska man ha kiteutrustning, våtdräkt, skolböcker, dator, och kläder för 3månader!!! vetifaen hur det ska gå till…

kanske får ta på sig våtdräkten o alla kläderna o stoppa kiten under tröjan… o använda brädan som kepp… suck, ryanair ska vara dom jävligaste på övervikt har jag hört.

good winds

erik

• curry

Medlem
    20 januari, 2004 vid 19:33

det kompenseras väl med deras låga priser?

• adde

Medlem
    21 januari, 2004 vid 08:18

Saxat från ryanairs hemsida

Svar till:

Frakt av sportutrustning som inte kan checkas in som vanligt bagage, dvs. som kräver någon form av specialhantering, t ex men ej begränsat till: golfklubbor, cyklar, surfbrädor, bodyboards, snowboards och skidor sker mot en tilläggsavgift på 15BGP/€25 (eller motsvarande i lokal valuta) per sektor (flygning) och objekt oavsett vikt. Pga begränsat utrymme rekommenderar vi att all frakt av sportutrustning bokas och betalas i förväg via ditt lokala bokningskontor (klicka här för telefonnummer), för att försäkra er om att godset inte avvisas på flygplatsen.

[/ QUOTE ]

/adde

• patrikol

Medlem
    21 januari, 2004 vid 08:44

Jag tycker så väldigt synd om er alla stackare! Behöva bekymra sig om några kilos övervikt för att man skall ner till Cabaret eller Sydafrika, Venezuela! Ja somliga har verkligen inte det lätt. Att sedan behöva vara där flera månader i sträck! Jag gräv nu inte ner er i bekymmer utan försök se något positivt med livet i alla fall. wink.gif Nej nu har jag inte tid längre skall ringa runt och höra hur många som vill kitea idag -7 grader och 6 m/s

• niklas82

Medlem
    27 januari, 2004 vid 17:20

vi fick forst besked i dankark att det skulle kosta oss 9000:- for att fa vara grejor hit…
    men det gick vi icke med pa.. sa det blev bara 200 euro istallet… dom betalade jag glatt…

ring och sag att ni har skrymmande gods med er sa slipper ni sant skit..

tog oss 4,5 timme innan vi var klara pa flyplatsen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic 20 kilo, HUR FAN?! (igen)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.